خبرگزاری کار ایران

فراخوان حزب «دعوت اسلامی» عراق به اتحاد تلاش‌های ملی علیه تجاوز به حاکمیت کشور و حشد الشعبی

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۲۸

حزب دعوت اسلامی عراق امروز- چهارشنبه- خواستار جنبش مردمی برای مقابله با تهدیدهای خارجی علیه حشد الشعبی و شخصیت‌های مبارز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری المسلة، حزب دعوت اسلامی عراق امروز- چهارشنبه- با انتشار بیانیه‌ای مردم عراق را به جنبش در مقابل تهدیدهای بیگانگان علیه حشدالشعبی و چهره‌های مبارز فرا خواند. 

در این بیانیه آمده است: 

شخصیت‌های مجاهد عراق از بین نیروهای حشد الشعبی و مواضع و پایگاه‌های نظامی این سازمان مورد حملات تروریستی قرار گرفته‌اند که توسط گروه‌های خارجی با هدف آسیب به حاکمیت عراق و وحدت و ثبات و امنیت این کشور انجام شده است. 

این امر مستلزم درخواست از دولت برای انجام تحقیق فراگیر درباره ماهیت این عملیات‌های تروریستی و افشای عاملان و نیز حامیان اصلی آنها و به تبع، ارائه شکایت فوری به شورای امنیت سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی مرتبط با این موضوع است. 

تحرک دیپلماتیک و سیاسی و رسانه‌ای گسترده برای محکومیت این حملات و اعمال بزدلانه و قیام مردم عراق برای مقابله با آنها که نقض صریح حاکمیت کشور به شمار می‌رود،‌ واجب و لازم است. 

اخیرا گزارش‌هایی درباره دخالت رژیم صهیونیستی در حمله به مواضع دفاعی عراق منتشر شده است. 

در بیانیه حزب دعوت اسلامی تأکید شده است که این حزب با دقت تمام وقایع و تحرکات را پی گیری کرده و در این زمینه با مراجع ذی ربط و تشکل‌های مردمی به منظور متحد کردن موضع ملی در قبال این تجاوزها ارتباط برقرار کرده است. 

در ادامه بیانیه آمده است که ما مجددا این اعمال تروریستی را محکوم کرده و از گروه‌های ذی ربط می‌خواهیم که اقدامات لازم را با تمام ابزارهای قانونی موجود برای بازدارندگی از این نوع تجاوزها و ممانعت از تکرار این جنایت‌ها اتخاذ کند. 

در پایان این بیانیه آمده است: «تأکید می‌کنیم که همه مردم عراق در دفاع از حاکمیت کشور و وحدت و مقدسات آن متحد هستند و در مقابل تروریسم جدید نیز مانند تروریسم داعشی می‌ایستند». 

ماه گذشته مخزن انبار حشد الشعبی در نزدیکی پایگاه هوائی  استان صلاح الدین چند روز پس از حمله به انبار تجهیزات پایگاه شاهین  در جنوب بغداد مورد حمله قرار گرفت و یک کشته و ۲۹ زخمی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز