خبرگزاری کار ایران

زمزمه‌هایی از احتمال عادی سازی روابط عربستان با سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۰۳

در چارچوب عادی سازی روابط چند کشور عربی با دولت سوریه در پایان سال ۲۰۱۸ در حال حاضر نیز اخباری از احتمال عادی سازی رابطه ریاض و دمشق و زمینه سازی برای بازگشت سوریه به عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی منتشر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آن لاین، عربستان سعودی نتوانست هیچ یک از تهدیدات چندین ساله خود را علیه دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه و لزوم برکناری وی از طریق سیاسی یا نظامی عملی کند.

حال با عادی شدن روابط چندین کشور عربی با دولت سوریه از پایان سال ۲۰۱۸ اخباری از نزدیک شدن عادی‌سازی روابط ریاض با دمشق به منظور زمینه‌سازی برای بازگشت مجدد این کشور به صحنه منطقه و جهان منتشر شده است.

البته هیچ یک از اخبار منتشر شده تاکنون محقق نشده است اما باید گفت که شاید اکنون زمان آن فرا رسیده باشد، چرا که «احمد مجتهد»، افشاگر دربار سعودی در ۳۱ آگوست گذشته در توئیتی از تحولات ناگهانی در روابط «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی بادولت اسد خبر داد. 

مجتهد در این توئیت نوشت: «شاهزاده بن سلمان به وزارت امور خارجه دستور داده است که مقدمات بازگشت سفیر عربستان به دمشق طی هفته‌های آینده را فراهم کند».

وی همچنین وزارتخانه‌های مرتبط را به ارائه طرحی برای احیای روابط تجاری و اقتصادی با دمشق موظف کرد. 

بن سلمان در اظهارات پیشین خود در مصاحبه با مجله «تایم» آمریکا اعتراف کرده بود که رفتن اسد از رأس قدرت در سوریه بسیار بعید است اما امیدوار است که بازیچه ایران نشود.   

دوره اخیر نیز شاهد کاهش شدت انتقاد همیشگی عربستان سعودی از دولت سوریه و جلوگیری از جمع‌آوری کمک برای مخالفان سوری و نیز بلوکه شدن حساب‌های بانکی چهره‌های معارض سوری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز