خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا در کویت اعلام کرد:

پرونده بحران حوزه خلیج فارس محور رایزنی‌های امیر کویت با ترامپ در واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۷۱۳

سفیر آمریکا در کویت اعلام کرد که بحران منطقه خلیج فارس از جمله پرونده‌هایی است که در دیدار امیر کویت با رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن طی ماه جاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، « لورانس سیلورمن»، سفیر آمریکا در کویت اعلام کرد که موضوع بحران خلیج فارس، از جمله موضوعات مورد اهتمام در دیدار امیر کویت با رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن طی ماه جاری خواهد بود. 

سیلورمن در کنفرانس مطبوعاتی در سفارت آمریکا در کویت تصریح کرد: «من مطمئن هستم که اختلاف کشورهای حوزه خلیج [فارس] در فهرست موضوعاتی قرار دارد که امیر کویت در دیدار با رئیسجمهوری آمریکا مطرح خواهد کرد». 

وی در ادامه افزود: «به اعتقاد من حل بحران خلیج فارس همچنان از اولویت‌های امیر کویت تا امروز بوده چنانچه برای ما نیز همین گونه بوده است و من مطمئن هستم که این موضوع و نیز راهکار برتر برای بازگشت وحدت کامل به شورای همکاری کشورهای خلیج به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت». 

این در حالی است که تماس‌های دیپلماتیک درباره بحران منطقه خلیج فارس در دوره اخیر دوباره از سر گرفته شده است. 

«مرزوق الغانم» رئیس مجلس کویت پنجشنبه گذشته نامه «صباح احمد الصباح» امیر این کشور را به «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر تحویل داد و ناظران سیاسی چنین تحلیل می‌کنند که این نامه در ارتباط با تلاش‌های کویت برای حل بحران خلیج فارس بوده است. 

نامه مکتوب امیر کویت به امیر قطر پس از پیام شفاهی «ترکی بن محمد بن فهد ال سعود»، وزیر کشور عربستان به نقل از «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه  و پسرش «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به امیر کویت تحویل داده شده است. 

امیر کویت قرار است ۱۲ سپتامبر به واشنگتن سفر و با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز