خبرگزاری کار ایران

ترامپ: کشور ما از دفتر تحقیقات فدرال ناراضی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۳۸

رئیس جمهوری آمریکا صبح امروز- چهارشنبه- اعلام کرد که کشورش از عملکرد دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) ناراضی است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز -چهارشنبه- در توئیتی نوشت: «در حقیقت کشور ما از عملکرد افی‌بی‌آی ناراضی است». 

وی در ادامه افزود: «ما با بحران بی اعتمادی در آژانس نخست اجرای قانون در کشور مواجه هستیم». 

وزارت دادگستری آمریکا اواخر ماه آگوست با انتشار گزارشی از اقدام «جیمز کومی»، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا برای انتشار یادداشت‌هایی حاوی جزئیات گفت‌وگوهایش با رئیس‌جمهوری این کشور انتقاد کرد.

برکناری کومی توسط ترامپ و یاداشت‌هایی که از درخواست ترامپ برای پیروی مدیر دفتر تحقیقات فدرال از او حکایت می‌کرد، بخش اصلی تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا درباره احتمال مانع‌تراشی ترامپ در مسیر عدالت بوده است. 

ترامپ در آن زمان به سرعت به شبکه توئیتر پناه برد تا به کومی که بارها از وی به دلیل برخورد زودهنگام با تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهور آمریکا سال ۲۰۱۶ انتقاد کرده و تعصب او علیه خود انتقاد کرده بود، حمله کند.

ترامپ گفت: «شاید در تاریخ کشور ما بی‌سابقه باشد که شخصی به اندازه کومی در گزارش بازرس کل مورد انتقاد و بی‌آبرویی قرار گرفته باشد، او باید خجالت بکشد». 

ترامپ در ماه می ۲۰۱۷ کومی را از کار برکنار کرد و او نیز متعاقبا یادداشت‌های خود را منتشر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز