خبرگزاری کار ایران

زلمای خلیل‌زاد خبر داد:‌

خروج ۵ هزار نیروی آمریکایی از افغانستان در عرض ۱۳۵ روز

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۰۸۲

نماینده آمریکا در امور افغانستان از جزئیات توافق با طالبان بر سر خروج نیروهای این کشور از افغانستان پرده برداشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «زلمای خلیل‌زاد»، نماینده آمریکا در امور افغانستان، امروز -‌دوشنبه- عنوان کرد که تحت توافق با طالبان در عرض پنج ماه، پنج هزار نیروی این کشور از افغانستان خارج خواهند شد. وی گفت که بر سر مفاد این توافق با طالبان به توافق رسیده، اما همچنان منتظر تایید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا است. 

خلیل‌زاد در دیدار با «اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری افغانستان، از پیش‌نویس توافق ایالات متحده با نمایندگان طالبان پرده برداشت. 

در حال حاضر ۱۴ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که پنج هزار نفر از آن‌ها به عملیات‌های ضدشورش گماشته شده‌اند.

طالبان در روزهای گذشته اطلاع داد که در آستانه «توافق نهایی» با مقام‌های آمریکایی بر سر طرحی است که به موجب آن نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شده و در ازای آن، طالبان تضمین می‌کند که این کشور به مأمنی برای سایر گروه‌های افراطی بدل نمی‌شود.

خلیل‌زاد در ادامه گفت: «با طالبان بر سر این نکته به توافق رسیده‌ام که در قدم نخست قرارداد صلح، پنج هزار نیروی آمریکایی در عرض ۱۳۵ روز از پنج پایگاه در افغانستان خارج خواهند شد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز