خبرگزاری کار ایران

اتهام ۴۰ شرکت خارجی به جاسوسی در عراق

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۹۶۸

یک منبع امنیتی عراق امروز-دوشنبه- از توجیه اتهام جاسوسی به ۴۰ شرکت امنیتی در این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، یک منبع امنیتی عراق امروز- دوشنبه- اعلام کرد: «شرکت‌های امنیتی خارجی که تعداشان بالغ بر ۴۰ شرکت است، با عقد قراردادهایی با دولت مجوز دارند اما در حال حاضر اتها‌م‌های جاسوسی به آنها وارد شده و در حقیقت ارتش‌هایی هستند که حاکمیت عراق را نقض می‌کنند». 

وی در ادامه افزود: «درخواست‌هایی برای واگذاری سهام این شرکت‌ها به نیروهای پشتیبانی تأسیسات عراق یا نیروهای ویژه این کشور وجود دارد، این فشارها جدی ولی غیر منطقی است و با موضوع امنیت هیأت‌های خارجی و از طرق قراردادهایی با این شرکت‌ها در ارتباط است». 

یک مقام امنیتی دیگر تأکید کرد: «دولت عراق اطلاعات کاملی از شرکت‌های امنیتی فعال در کشور با جزئیات دقیق دارد اما هنوز هیچ فعالیت غیر قانونی توسط کارکنان این شرکت‌ها صورت نگرفته و تحت کنترل کامل دولت هستند». 

وی با تأکید بر اینکه تلاش‌هایی برای اصلاح ساختار قانون این شرکت‌ها وجود دارد، گفت: «امکان ندارد که قانون بر اساس معیار شرکتی خاص تشریح شده باشد چرا که وجود هیأت‌های دیپلماتیک و ضمائم خارجی آن با انواع و اقسام مسماها و نیز شرکت‌ها و بازرگانان غیر عراقی با وجود شرکت‌های امنیتی مرتبط است و آنها به این شرکت‌ها اعتماد دارند». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز