خبرگزاری کار ایران

باز پس گیری شهر «عزان» در استان شبوه یمن توسط دولت مستعفی

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۹۵۲

نیروهای دولت مستعفی یمن امروز- دوشنبه- شهر «عزان» در جنوب یمن را چند ساعت پس از تسلط تجزیه طلبان بر آن باز پس گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، منابع محلی در شهر «عزان» گزارش دادند که تجهیزات دولت مستعفی پس از درگیری‌هایی با نیروهای تجزیه‌طلب شورای انتقالی وارد شهر «عزان» شدند و این نیروها را پس از بر جای ماندن شماری کشته و زخمی در صفوف آنها مجبور به خروج کردند.

این منابع افزودند که تجهیزات نیروهای دولت مستعفی پس از چند ساعت از ورود ۱۴ خودروی زرهی حامل نیروهای مسلح وارد این شهر شدند. 

یک منبع میدانی گزارش داد که نیروهای دولتی با فریب نیروهای شورای انتقالی بر بیشتر خودروهای زرهی موجود در شهر تسلط یافتند.

منابع محلی در استان شبوة پیش از این اعلام کرده بودند که نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت امارات بر شهر عزان دومین شهر بزرگ استان تسلط یافته‌اند.

این منابع افزودند که نیروهای جدائی‌طلب صبح امروز- دوشنبه با تعدادی از خودورهای زرهی و ده‌ها نیروی مسلح وارد شهر عزان شدند.

همچنان درگیری‌هایی در منطقه «الروضة» مجاور عزان وجود دارد این در حالی است که نیروهای شورای انتقالی تلاش می‌کنند به سمت شمال مرکز استان نفوذ کنند. 

این تحولات درست زمانی صورت می‌گیرد که منابع دیگر در استان عدن اعلام کردند امارات به جذب نیروهای معروف به «مزدور» به منظور حمایت از شورای انتقالی در مقابل دولت مستعفی ادامه می‌دهد. 

عزان از نخستین مناطق استان شبوه است که نیروهای جدائی‌طلب پس از سقوط دو استان عدن  أبین با حمایت جنگنده‌های اماراتی که حدود ۳۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت، بر آن تسلط یافته‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز