خبرگزاری کار ایران

تلاش مجدد معترضان برای تعطیلی مترو و اعتصاب سراسری در هنگ‌کنگ

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۹۱۴

تظاهرکنندگان در هنگ کنگ امروز- دوشنبه- پس از تعطیلات خشونت‌آمیز پایان هفته با دعوت به برگزاری اعتصاب سراسری دوباره تلاش کردند که حرکت قطارهای مترو را متوقف کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، تظاهر کنندگان در هنگ کنگ امروز- دوشنبه- پس از تعطیلات خشونت‌بار پایان هفته مجددا برای تعطیلی حرکت قطارهای مترو تلاش و به برگزاری اعتصاب سراسری دعوت کردند. 

تظاهرکنندگان با پوشیدن لباس‌های سیاه که نماد جنبش آنها است، شبکه حیاتی مترو در هنگ کنگ را با بستن درب قطارها در برخی ایستگاه‌ها برای ممانعت از حرکت آن‌ها مورد هدف قرار دادند. 

مقام‌‌های هنگ کنگ اجازه دادند که تظاهرکنندگان دو تظاهرات دیگر برپا کنند. این در حالی است که جنبش‌های مخالف فراوانی به برگزاری اعتصاب سراسری فرا می‌خوانند. 

قرار بود دانشگاه‌ها از امروز فعالیت خود را پس از پایان تعطیلات تابستانی از سرگیرند اما دانشجویانی که ستون اصلی تظاهرات مخالفت‌آمیز علیه دولت را تشکیل می‌دهند به تحریم سخنرانی‌ها و جلسه‌ها به مدت دو هفته و برگزاری تجمع هنگام عصر فرا خواندند. 

این مستعمره سابق بریتانیا از سه ماه پیش با خطرناک‌ترین بحران‌های سیاسی از زمان بازگشت به چین در سال ۱۹۹۷ مواجه بوده و شاهد تحرکات شبه روزانه برای محکوم کردن کاهش آزادی‌ها و دخالت روزافزون پکن در امور هنگ کنگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز