خبرگزاری کار ایران

نقص فنی در هواپیمای رئیس‌جمهوری آلمان در جریان پرواز به لهستان

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۳۱۸

نقص فنی در هواپیمای رئیس‌جمهوری آلمان، باعث شد که وی با تاخیر راهی مراسم آغاز جنگ جهانی دوم در لهستان شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس جمهور آلمان روز گذشته -شنبه- برای شرکت در مراسم سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم با کمی تاخیر راهی لهستان شد.

دلیل تاخیر سفر رئیس‌جمهوری آلمان به لهستان نقص فنی در هواپیمای دولتی ایرباس A۳۲۱ گزارش شده است. اشتاین‌مایر برای سفر به لهستان پس بروز این حادثه به اجبار با هواپیمای کوچک A۳۱۹ پرواز کرد.

به مناسبت هشتادمین سالگرد وقوع جنگ جهانی دوم، مراسمی در تاریخ اول سپتامبر در شهر لودز لهستان برگزار شده است.

پیش از این نیز «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز که راهی نیویورک بود، به دلیل نقص فنی در هواپیما مجبور شد هواپیمای خود را تغییر دهد. اما این آخرین مورد در ماه آگوست نبوده و هایکو ماس برای سفر به مسکو، در پی نقص فنی مجبور به تغییر هواپیمای خود شد.

مشکلات این چنینی در هواپیماهای دولتی آلمان بارها تکرار شده است. در اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی، هنگامی که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با هواپیمای ایرباس А۳۴۰ قصد سفر به بوئنوس آیرس برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ را داشت، به علت نقص فنی هواپیما مجور به تغییر هواپیمای خود شد و با یک فروند هواپیمای مسافربری سفر خود را ادامه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز