خبرگزاری کار ایران

نگرانی سازمان اطلاعات آمریکا از انتشار یک تصویر ماهواره‌ای خیالی و بی‌اساس در توئیتر ترامپ

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۸۷۳

انتشار تصویری توهمی از سایت عملیات پرتاب ماهواره ایرانی توسط رئیس‌جمهوری آمریکا نگرانی‌های اطلاعات این کشور را نسبت به افشای اسرار عملیات کنترل و اطلاعات آمریکا برانگیخته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اقدام روز گذشته -جمعه- «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتشار تصویری از سایت عملیات پرتاب ماهواره ایرانی، نگرانی‌های اطلاعات را نسبت به افشای عملیات کنترل و اطلاعات آمریکا و نیز افشای اسرار آن به دنبال داشته است. 

ترامپ در شبکه توئیتر تصاویر سیاه و سفیدی از سایت پرتاب موشک در یک مرکز فضایی در شمال ایران از جمله تخریب برج خدمات و یک پرتابه منتشر کرد. 

ترامپ در موضعی توهمی در توئیت خود در زیرنویس سایت مربوط به مکان پرتاب، اعلام کرد که آمریکا در این حادثه تأسف‌انگیز هنگام آمادگی نهایی برای پرتاب موشک از سایت شماره ۱ در سمنان دخالت نداشته است.. 

وی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید از انگیزه خود برای انتشار این عکس دفاع و دوباره تأکید کرد که آمریکا هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد. 

ترامپ گفت: «ما یک عکس داشتیم، من آن را منتشر کردم و این حق مطلق ماست». 

وی در ادعاهایی مضحک گفت: «ایرانی‌ها می‌خواستند موشک بزرگی را شلیک کنند اما امور به خوبی پیش نرفت، ما هیچ ارتباطی با این موضوع نداریم».

«پاتریک ادنگتن» تحلیلگر پیشین تصاویر ماهواره‌ای در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدعی شد که عکس منتشر شده توسط ترامپ، عکسی محرمانه است که ظاهرا ماهواره جاسوسی آمریکا آن را گرفته است. 

وی در ادامه افزود: «هنگامی که ترامپ به سادگی عکسی را از یک گزارش محرمانه که از طریق توان اطلاعاتی پیشرفته ما گرفته شده بود، در توئیتر منتشر کرد، قطعا این خبری خوشحال‌کننده برای دشمنان ما خواهد بود». 

ادنگتن گفت: «در حالی که ترامپ از قدرت رفع محرمانه بودن هر سند فدرالی برخوردار است، توئیتر ابزار قانونی برای آن نیست». 

یک مقام دفاعی آمریکا به شبکه «سی ان بی سی» گفت: «عکسی که منتشر شد، عکس فوری از کپی از تصویر ماهواره‌ای است که در گزارش روز گذشته سازمان اطلاعات آمده بود».

سازمان اطلاعات آمریکا به ایران نسبت به پیامدهای پرتاب موشک هشدار داده بود و این هشدار به دلیل ترس از توان تکنولوژی به کار رفته در پرتاب ماهواره تهران است که بتواند برای گسترش توان موشک بالستیک در پرتاب کلاهک‌های جنگی هسته‌ای به کار رود.

همه این گزارش‌های تخیلی در حالی است که وزیر ارتباطات کشورمان صبح امروز در واکنش به این مطلب با انتشار تصویر خودش با ماهواره ناهید یک در کنایه‌ای به ترامپ صبح‌بخیر گفت.

نگرانی سازمان اطلاعات آمریکا از انتشار یک تصویر ماهواره‌ای خیالی و بی‌اساس در توئیتر ترامپ

محمدجواد آذری جهرمی پیش‌تر با تکذیب این خبر در توئیتر خود نوشته بود: «رسیدم چابکسر. گوشی رو چک کردم و دیدم خیلی‌ها جویای احوال ماهواره ما شدند. ظاهرا اخباری منتشر شده که سومین تلاش برای استقرار ماهواره در مدار نا موفق بوده. راستش ناهید۱ حالش خوبه. الان هم در آزمایشگاه مستقره. خبرنگاران هم میتونن بیان بازدیدش.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز