خبرگزاری کار ایران

واکنش رهبر انصارالله به بیانیه امارات: یمن پیروز شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۸۲۱

رهبر جنبش انصار الله یمن روز گذشته- جمعه- بیانیه امارات درباره انجام حملات هوائی علیه عناصر مورد حمایت عربستان را تأکید بر عدم مشروعیت ائتلاف متجاوز عربی در یمن برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی نوشت: «اعتراف امارات در بیانیه خود به بمباران تروریست‌های مورد حمایت عربستان سعودی تأکیدی بر عدم مشروعیت ائتلاف است و اینکه آمریکا و عربستان و امارات و متحدان آنها خود تروریسم و حامیان آن هستند و تروریسم را برای نابودی یمن به وجود آوردند». 

وی در ادامه افزود: «اعتراف رسمی امارات به عنوان یک عضو رسمی و اثرگذار ائتلاف متجاوز به تروریسم شبه نظامیان آن تأکید مؤکدی بر این نکته است که آمریکا ریشه تروریسم و به وجود آورنده آن در یمن و مسئول کامل تروریسم خود در این کشور است».    

 حوثی در ادامه افزود: «یمن با مقاومت و پایداری خود پیروز شد و با افشای به وجود آورندگان تروریسم هر نوع بهانه‌ای را از ائتلاف متجاوز سلب کرد». 

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن پنج شنبه گذشته از ۳۰۰ کشته و زخمی در ۱۰ حمله هوائی جنگنده‌های امارات به ارتش این دولت در عدن و استان ابین خبر داد. 

وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات نیز همان روز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امارات حق دفاع از خود و پاسخ به تهدیدهای ناشی از نیروهای ائتلاف عربی را دارد». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «حملات گروه‌های تروریستی به نیروهای ائتلاف عربی و شهروندان زیاد و منجر به تهدید مستقیم امنیت این نیروها شد به گونه‌ای که مستلزم هدف قرار دادن شبه‌نظامیان تروریست با حملات هوائی محدود بر اساس قواعد درگیری تصریح شده در توافق ژنو و قانون بشر بین المللی شد».  

وزارت خارجه امارات جامعه مدنی را به «حرکت برای تضمین عدم سوء استفاده گروه‌های تروریستی از وضعیت موجود و بازگشت به صحنه یمن برای انجام حملات تروریستی» دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز