خبرگزاری کار ایران

سیطره مجدد جدایی‌طلبان بر شهر عدن

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۱۷۲

جدائی‌طلبان یمن امروز-پنج شنبه- پس از درگیری‌های شدید با نیروهای دولت مستعفی توانستند کنترل شهر عدن را مجددا به دست گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نزار هیثم»، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن امروز- پنج شنبه- با اشاره به اینکه نیروهای وابسته به دولت روز گذشته وارد عدن شدند، تأکید کرد که این نیروها از این شهر به استان ابین عقب‌نشینی کرده‌اند و شهر عدن اکنون در سیطره کامل نیروهای شورای انتقالی جنوبی است.

دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» روز گذشته اعلام کرد که شهر عدن را از جدائی‌طلبان شورای انتقالی باز پس گرفته است. 

«نزار هیثم» در ادامه افزود که نیروهای کمربند ایمنی در صدد نفوذ به دو استان ابین و شبوة هستند که دولت مستعفی پیش از این بازپس گرفته بود. 

«هانی بن بریک» معاون شورای انتقالی جنوب نیز امروز در توئیتی نوشت: «عدن خوب است». 

وی در این توئیت تصاویری از خود به همراه فرماندهان جنوبی در حال گشت‌زنی در خیابان‌های شهر عدن منتشر کرد. 

هزاران نفر از نیروهای کمربند ایمنی از سراسر این کشور از جمله الحدیده برای حمایت از شورای انتقالی جنوب در عدن فرا خوانده شدند. 

بن بریک گفت: «ما در جبهه‌ها برای آزاد سازی شمال از انصار الله باقی نخواهیم ماند». 

وی گفت: «نیروهای شورای انتقالی جنوب که با نیروهای انصار الله در شمال می‌جنگند، برای حمله بزرگ‌تر به جنوب فرا خوانده شدند». 

تحلیلگران معتقد هستند که جنگ بین دولت مستعفی و جدائی‌طلبان بازتاب تنش گسترده‌تر بین ریاض و أبوظبی است. 

این در حالی است که امارات اتهام حمایت از تحرکات جدائی طلبان را تکذیب و تأکید کرده است که تمام تلاش خود را برای کاهش تنش در جنوب یمن به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز