خبرگزاری کار ایران

اقرار شورای انتقالی جنوبی یمن به شکست در شهر «شبوة»

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۵۳۹

رئیس شورای انتقالی جنوبی در یمن اعلام کرد که این شورا مسئولیت کامل شکست نیروهای «النخبة الشوانیة» در استان شبوة واقع در جنوب شرق یمن را بر عهده می­‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عیدروس الزبیدی»، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در نطق تلویزیونی خود اعلام کرد: «ما دیگران را مسئول شکست خود نمی­دانیم و گروه­های داخلی و یا خارجی را به عدم حمایت متهم نمی­کنیم، چنانچه رویه دولت مستعفی و سران آن است که همیشه با تظاهر به آه و ناله، دیگران را متهم کرده و حتی به ائتلاف عربی توهین می­کنند، بلکه ما خود و با شجاعت کامل مسئولیت شکست نیروهایمان در شبوة را می­پذیریم».

وی در ادامه افزود: «ما مطمئن هستیم که برای عبور از نتایج حاصل توان کامل داریم و با اطمینان کامل وعده می­دهیم که نیروهای النخبه الشبوانیه را قدرتمندتر از گذشته برای مقابله با انصار الله احیا خواهیم کرد».

عیدروس مدعی شد که وقایع اخیر دلالت آشکاری است بر عدم وجود هر نوع تلاش جدی برای رهایی از وجود انصارالله و عملیات شبوه ثابت کرد که ائتلاف متجاوز عربی باید وضعیت شمال یمن را به صورت دقیق و مفصل بازبینی کند.

وی تأکید کرد که نیروهای النخبه الشبوانیه بخش جدایی‌ناپذیر نیروهای مسلح و امنیت جنوب یمن هستند و ما مسئولیت بازسازی و اعتبار مجدد آن‌ها را به عهده می­‌گیریم و پیروزی در شبوه با ما همراه خواهد بود.

زبیدی در پایان نطق خود با تأکید بر موضع ثابت و شورای انتقالی جنوب در حمایت از ائتلاف متجاوز مدعی شد که به مبارزه با نفوذ ایران و به اصطلاح تروریسم در منطقه ادامه می‌­دهد و هر نوع حضور نظامی نیروهای شمال در جنوب یمن را نخواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز