خبرگزاری کار ایران

خیز جهانی بهای طلا به بالاترین سطح در ۶ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۳۱۲

بهای طلا با یک درصد افزایش برای نخستین بار به دنبال تمایل سرمایه گذاران به دارائی‌های امن در بحبوحه تنش تجاری چین و آمریکا به بالاترین سطح در شش سال گذشته رسید

به گزارش ایلنا به نقل از لبنان ۲۴، بهای طلا به دنبال تمایل شدید سرمایه‌گذاران به دارایی‌های ایمن در بحبوحه جنگ تجاری چین و آمریکا با یک درصد افزایش به بالاترین سطح در شش سال گذشته رسید. 

بهای طلا امروز- سه‌شنبه- با سه دهم درصد افزایش به هزار و ۵۳۱ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسید که این میزان بالاترین سطح از ماه آوریل ۲۰۱۳ معادل هزار و ۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت در هر اونس است. 

«ﻛﺎرﺳﺘﻦ ﻣﻨﻜی» ﺗﺤﻠیلگر مؤسسه «ژوﻟﻴﻮس ﺑﺎﺋﺮ» گفت: «تنش‌های تجاری و پیامد آن برای خطر کاهش رشد اقتصاد جهانی یا رکود، سرمایه گذاران را به سمت دارایی‌های امن برای سرمایه‌گذاری سوق داده است». 

از بین دیگر فلزات گرانبها نقره با یک و دو دهم درصد افزایش به ۱۷ دلار و ۶۱ سنت در هر اونس رسید و پلاتین نیز با ۹ دهم درصد افزایش هر اونس معادل ۸۶۰ دلار و ۹۰ سنت معامله شد. 

پالادیوم نیز با یک درصد افزایش هزار و ۴۷۵ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس معامله شد. 

واشنگتن هفته گذشته در پاسخ به اقدام پکن برای اعمال تعرفه‌های انتقامی به ارش ۷۵ میلیارد دلار بر تولیدات آمریکا در اقدامی متقابل تعرفه‌های کالاهای چینی را پنج درصد به ارزش ۵۵۰ میلیارد دلار افزایش داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز