خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع ژاپن:

کره‌شمالی کلاهک‌های جنگی را برای حمله به سپر موشکی توسعه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۲۹۴

وزیر دفاع ژاپن امروز- سه‌شنبه- گفت که پیونگ یانگ ظاهرا کلاهک های جنگی خود را برای نفوذ به سپر موشکی بالستیک که از ژاپن محافظت می‌کند، گسترش داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «تاکشی ایوایا»، وزیر دفاع ژاپن امروز- سه‌شنبه- با اشاره به مسیرهای نامنظم موشک‌های پرتاب شده توسط کره‌شمالی در روزهای اخیر گفت: «به نظر می‌رسد که پیونگ یانگ کلاهک‌های جنگی خود را به منظور حمله به سپر موشکی بالستیک که از ژاپن پشتیبانی می‌کند، توسعه داده است». 

سخنگوی ایوایا به نقل از وی گفت: «ژاپن معتقد است که موشک‌های پرتاب شده توسط پیونگ یانگ موشک‌های جدید کوتاه برد است». 

آزمایش‌های موشکی جدید پیونگ یانگ به رغم اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا آنها را بی‌اهمیت توصیف کرده اما باعث نگرانی ژاپن شده است. 

کره‌شمالی پس از آن‌که سئول در بحبوحه اختلاف روزافزون در زمینه کار اجباری در جنگ جهانی دوم  اعلام کرد قصد پایا‌ن دادن به تبادل اطلاعاتی با توکیو را دارد، آزمایش‌های جدید موشکی انجام داد. 

ایوایا و دیگر مقام‌های ژاپنی تصمیم سئول را در سایه افزایش تهدیدهای کره‌شمالی غیر عقلانی خواندند. 

ژاپن و آمریکا ناوشکن‌های «ایجیس» را در دریای ژاپن به موشک‌های رهگیری برای نابودی کلاهک‌های جنگی در هوا مجهز می‌کنند. 

اما این سامانه‌های دفاعی که برای مقابله با شلیک پپاپی خمپاره‌های پیونگ‌یانگ در نظر گرفته شده‌اند، با هر نوع تفاوت مسیر پرتاب به سختی می‌توانند هدف مورد نظر را رهگیری کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز