خبرگزاری کار ایران

نیروهای دولت مستعفی یمن کنترل شهر «شقره» را به دست گرفتند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۱۹۵

نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن امروز -سه‌شنبه- کنترل یکی از مناطق استان «ابین» در جنوب این کشور را به دست گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن امروز- سه‌شنبه- بر یکی از مناطق تحت کنترل نیروهای کمربند ایمنی وابسته به شورای انتقالی جنوبی در استان «ابین» تسلط یافتند.

«سند المیسری»، فرمانده تیپ ۵ پیاده نظام با انتشار فایلی تصویری در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «نیروهای ارتش دولت مستعفی توانستند شهر ساحلی شقره را به طور کامل تحت کنترل خود درآورند». 

میسری با تأکید بر آمادگی نیروهای دولت مستعفی برای ورود به شهر «عدن» پس از باز پس گیری شهر «زنجبار» مرکز استان أبین که نقطه اصلی تمام درگیری‌هاست، از نیروهای باقی مانده کمربند ایمنی خواست که به دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» ملحق شوند.

«جلمود القمیشی» یکی از افسران ارتش دولت مستعفی نیز در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «نیروهای ارتش به نقطه «قرن الکلاسی» در مرکز شهر زنجبار رسیده‌اند و این شهر در حال حاضر شاهد درگیری‌های شدیدی است».

به گزارش رسانه‌های محلی برخی فرماندهان کمربند ایمنی از پیوستن به نیروهای دولت مستعفی خبر داده بودند. 

«علی عوض المحوری» یکی از فرماندهان بلندپایه نیروهای کمربند ایمنی در منطقه مرکزی استان أبین در فایلی تصویری از پیوستن به دولت مستعفی خبر داد. 

نیروهای کمربند ایمنی طی چند روز گذشته پس از درگیری‌های شدید با نیروهای وابسته به دولت مستعفی بر دو شهر عدن و أبین تسلط یافته بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز