خبرگزاری کار ایران

النهار لبنان گزارش داد:

هدف حملات اسرائیل به لبنان، یکی از نمایندگان سابق حزب الله بود

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۱۴۶

اطلاعات امنیتی روزنامه «النهار» گزارش داد که هدف حملات پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان، یکی از نمایندگان سابق حزب الله بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از النهار، اطلاعات امنیتی این روزنامه گزارش داد که اسرائیل تلاش کرده است با حمله دو پهپاد به ضاحیه جنوبی لبنان، یکی از نمایندگان سابق حزب الله را هدف قرار دهد.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی نوشت: «نماینده مذکور در حال حاضر مقام بلندپایه­‌ای در حزب‌الله دارد».

در همین حال، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف پهپاد سرنگون شده در جنوب این کشور در تجاوز اخیر اسرائیل عملیات اطلاعاتی نبوده بلکه انجام عملیات انفجاری بوده است. 

حزب الله لبنان در این بیانیه تأکید کرده است جنوب لبنان شنبه شب گذشته مورد حمله دو پهپاد حامل مواد منفجره بوده که پهپاد نخست سقوط کرد و پهپاد دوم منفجر شد و این حادثه داده‌های جدید و ثابتی را به دست مردم لبنان و افکار داد.  

در این بیانیه آمده است:

پس از اقدام کارشناسان حزب‌الله برای تجزیه پهپاد سقوط کرده در جنوب لبنان مشخص شد  که این پهپاد حامل بمبی بسته‌بندی و عایق‌بندی شده به روشی کاملاً فنی بوده و مواد منفجره داخل این بمب از نوع  سی ۴ و وزن آن پنج کیلو و ۵۰۰ گرم بوده است.

بر اساس داده‌های جدید به دست آمده از تجزیه هواپیما و تحلیل محتوای آن تأکید می‌کنیم که هدف پهپاد نخست اطلاعاتی نبوده بلکه به دنبال انجام عملیات انفجاری بوده است. چنانکه پهپاد دوم نیز منفجر شد و این ادعا را اثبات کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تأکید می‌کنیم که جنوب لبنان شنبه شب گذشته مورد حمله دو پهپاد انفجاری قرار گرفته که پهپاد نخست سقوط کرد و پهپاد دوم منفجر شد». 

ما این داده‌های جدید و ثابت را به مردم لبنان و اهالی شریف جنوب تقدیم می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز