خبرگزاری کار ایران

واکنش تشکیلات خودگردان به حذف نام فلسطین در سایت وزارت خارجه آمریکا

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۶۴۷

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که اقدام وزارت خارجه آمریکا برای حذف نام سرزمین فلسطین و تشکیلات خودگردان از پایگاه الکترونیک این وزارتخانه، حقیقت وجود دولت فلسطین در مرزهای سرزمین‌های اشغالی از سال ۱۹۶۷ راتغییر نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عدم به رسمیت شناختن مردم فلسطین و خاک این کشور توسط اسرائیل، وجود فلسطین را از بین نمی‌برد. در مورد اقدام وزارت خارجه آمریکا نیز همین موضوع صدق می‌کند، با عدم به رسمیت شناخته شدن تشکیلات خودگردان و حذف نام اراضی فلسطین از فهرست کشورها و مناطق،  وجود فلسطین از بین نمی‌رود. 

در ادامه این بیانیه آمده است: «۱۴۰ کشور، کشور فلسطین و نمایندگی آن در سازمان ملل به عنوان عضو ناظر و حضور آن در سازمان‌های بین‌المللی متعلق به سازمان ملل مانند یونسکو و شورای حقوق بشر و عضویت آن در بیش از صد معاهده و توافق را پذیرفته‌اند و این اقدام آمریکا راه به جایی نخواهد برد». 

در این بیانیه تأکید شده است: «این اقدام چیزی را عملا تغییر نمی‌دهد و فقط جانبداری کامل و مطلق آمریکا از اسرائیل و عدم صداقت آن در برابر جهانیان را اثبات می‌کند و تأکید دوباره‌ای  است بر آنچه که ما مدام بر پیروی آمریکا از سیاست‌های اسرائیل گفته‌ایم». 

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که این اقدام تنش‌زای آمریکا هر نوع امکان شرط بندی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا درباره فلسطینی‌ها را سلب کرده و به مفهوم عمق دشمنی با مردم فلسطین و حقوق آنان و اجرای سیاست‌های هدفمند واشنگتن برای نابودی مسأله فلسطین و حق ملت ما برای اقامه دولت مستقل به پایتختی قدس اشغالی است.

شبکه هفت تلویزیون اسرائیل پیش از این از اقدام وزارت خارجه آمریکا برای حذف نام تشکیلات خودگردان از فهرست مناطق خاورمیانه خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اراضی فلسطین را برای کشور فلسطین تعریف کرده بود اما در ادامه آن را به اراضی تشکیلات فلسطین تغییر داد و در نهایت هم آن را حذف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز