خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی اختصاصی ایلنا با نماینده جنبش پنج ستاره ایتالیا :

برای حفظ امنیت اقتصادی و اجتماعی ایتالیا پیشنهادهایی را به حزب چپ میانه داده‌ایم/ ایجاد ائتلاف دوباره، مستلزم تضمین‌های بیشتری است

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۷۴۶

نماینده جنبش پنج ستاره ایتالیا گفت: چنانچه در ماه نوامب شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام باشیم، این خطر وجود دارد که ایتالیا نتواند بودجه سال ۲۰۲۰ را در زمان مقتضی تایید کند. به همین خاطر است که تلاش داریم دولتی شکل دهیم که پارلمان فعلی از آن حمایت کند.

«داریو ویولی» نماینده جنبش پنج ستاره ایتالیا در منطقه لمباردی است. 

داریو ویولی با اشاره به بحران سیاسی در ایتالیا و استعفای «جوزپه کونته» نخست‌وزیر این کشور در پی اختلاف با «ماتئو سالوینی» رهبر حزب لیگ، به خبرنگار ایلنا گفت: شکی نیست که سالوینی، هنگامی که در اوایل ماه آگوست در ساحل دراز کشیده بود، نگاهی به نظرسنجی‌ها انداخته و تصمیم گرفته که از حمایت از دولت دست بکشد.

از سوی دیگر، «سرجو ماتارلا» رئیس‌جمهوری ایتالیا، تلاش دارد تا ببیند آیا می‌توان اکثریت نوینی در پارلمان ایجاد کرد یا نه. حزب پنج ستاره که من در آن عضویت دارم در حال حاضر ۳۴ درصد از کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد و ما برای تضمین امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور پیشنهادهایی را به احزاب چپ میانه ارائه داده‌ایم. ما پیشنهاد اصلاح ۱۰ امتیازی داده‌ایم و مشغول کار روی این مساله هستیم. 

وی با اشاره به سرنوشت بودجه سال ۲۰۲۰ و طرح کاستن از مالیات‌ها در آن در وضعیت فعلی این کشور گفت: سالوینی گفته که وزرایش را خارج نخواهد کرد و آماده است تا دولت را برای به نتیجه رساندن بودجه ۲۰۲۰ زنده نگاه دارد. بگذارید بگویم که مسخره است که سالوینی در ابتدا این بحران را براساس فکروخیال‌های شخصی‌اش به راه انداخت و بعد نگاهی به عقب انداخت و دریافت که گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد و این بحران را می‌توان با اکثریت جدیدی حل‌وفصل کرد و حال می‌گوید که حاضر است دولت را زنده نگاه دارد تا طرح بودجه تصویب شود!

این مقام سیاسی حزب پنج ستاره در ادامه افزود: این نکته که برنامه کاهش بودجه یکی از برنامه‌ها دولت در پاییز بود، خود نشان از آن دارد که این حرف‌های سالوینی بهانه‌ای بیش نیست. چنانچه در ماه نوامبر شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام باشیم، این خطر وجود دارد که ایتالیا نتواند بودجه سال ۲۰۲۰ را در زمان مقتضی تایید کند. به همین خاطر است که تلاش داریم دولتی شکل دهیم که پارلمان فعلی از آن حمایت کند. 

  نماینده جنبش پنج ستاره ایتالیا در منطقه لمباردی در رابطه با احتمال انحلال پارلمان از سوی رئیس‌جمهوری ایتالیا گفت: گمان نمی‌کنم ماتارلا دست به چنین کاری بزند. این در صورتی ممکن می‌شود که احزاب نتوانند دولتی جدید را شکل دهند. 

وی در رابطه با احتمال شکل‌گیری ائتلاف میان حزب دموکراتیک ایتالیا (پی‌دی) و جنبش پنج ستاره بر سر تشکیل دولت گفت: جنبش پنج ستاره به‌طور سنتی مخالف ایجاد اتحاد است. با این حال، به‌خاطر سیستم نماینده‌محور ایتالیا باید تشکیل دولت می‌دادیم و به همین خاطر با لیگ شمالی تشکیل ائتلاف دادیم. پس از این‌که این حزب به ما خیانت کرد، برای ایجاد ائتلاف دوباره، نیازمند تضمین‌های بیشتری هستیم. برای مثال، باید زمینه‌های مشترکی پیدا کنیم که رویشان کار کنیم. به همین خاطر به حزب پی‌دی پیشنهادی ۱۰ امتیازی ارائه دادیم و این پیشنهادها برای ما در جهت ایجاد دولت ائتلافی اساسی و ضروری است. 

داریو ویولی با اشاره به تاثیر بحران فعلی بر اقتصاد بی‌رمق ایتالیا گفت: آمارهایی درباره این منتشر می‌شود که ایتالیا بدهکارترین کشور در اروپا پس از یونان است. شخصا چنین آمارهایی را جدی نمی‌گیرم. البته نباید از این نکته غافل شد که دولت پیشین مسئول افزایش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی است.  صنعت و تولید ایتالیا همچنان در زمره مهم‌ترین‌ها در جهان است و این به لطف رابطه خوب کشور ما در حوزه بین‌الملل  ممکن شده که بیش از این آمار و ارقام اهمیت دارد.

 

گفت‌وگو از: کامران برادران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز