خبرگزاری کار ایران

دونالد تاسک:

با منطق ترامپ درباره پیوستن مجدد روسیه به گروه هفت موافق نیستیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۶۴۶

رئیس شورای اروپا گفت که موافق دعوت مجدد روسیه به گروه هفت نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا، گفت که اتحادیه اروپا به‌طور قاطع منطق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در زمینه دعوت از روسیه برای پیوستن دوباره به گروه هفت را رد می‌کند. وی افزود که تلاش می‌کند دیگر اعضا را مجاب کند که در عوض اوکراین را به‌عنوان مهمان در این نشست دعوت کنند. 

تاسک گفت: «یک سال پیش، در کانادا، رئیس‌جمهور ترامپ پیشنهاد داد که روسیه بار دیگر به گروه هفت ملحق شود و علنا اعلام کرد که اشغال شبه‌جزیره کریمه از سوی مسکو قابل‌قبول است و ما هم باید این منطق را بپذیریم. تحت هیچ شرایطی با این منطق موافق نیستیم.»

رئیس شورای اروپا افزود: «هنگامی که بحث بازگشت روسیه به میز گروه هفت مطرح می‌شود، می‌خواهم به چند نکته اشاره کنم: دلایلی که باعث کنار گذاشته شدن روسیه از این گروه در سال ۲۰۱۴ مطرح شد، همچنان به قوه خود باقی‌ست. علاوه بر این، دلایل دیگری نیز در کار است، مانند تحریکات روسیه در دریای آزوف».

تاسک در ادامه گفت: «روسیه هنوز حق بازگشت به گروه هفت را به دست نیاورده است. امروز می‌کوشم همکارانم را قانع کنم که بهتر است اوکراین به‌عنوان مهمان در اجلاس آینده گروه هفت حضور داشته باشد تا بتوانیم صدای رئیس‌جمهورشان را بشنویم. دو روز پیش با او در این زمینه صحبت کردم و می‌دانم که برای این کار بسیار مشتاق است.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز