خبرگزاری کار ایران

احضار کاردار سفارت آمریکا در بغداد

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۴۱۱

وزارت خارجه عراق روز گذشته -جمعه- کاردار سفارت امریکا در بغداد را در ارتباط با بمباران اسرائیل علیه مواضع نظامی حشد الشعبی احضار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المعلومه، «محمد علی الحکیم،‌ وزارت خارجه عراق «برایان مک فیترز» کاردار سفارت آمریکا در بغداد را برای توضیح درباره بمباران مواضع حشد الشعبی توسط رژیم صهیونیستی، ‌احضار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «حکیم، مک فیترز را به دلیل عدم حضور سفیر آمریکا در عراق احضار کرد». 

در این بیانیه به نقل از وزیر امور خارجه عراق در این دیدار آمده است: «بغداد به رعایت اصل حسن هم‌جواری با همسایگانش و آنچه که امنیت عراق و منطقه را حفظ می‌کند،  پای بند است و این کشور صحنه جنگ و اختلاف نیست بلکه عرصه سازندگی و توسعه است». 

حکیم از آمریکا خواسته است که به اجرای مفاد توافق شراکت استراتژیک با عراق در ابعاد امنیتی و اقتصادی و نیز تقویت همکاری مشترک بین دو کشور در بخش‌های مختلف پایبند باشد. 

وی در ادامه گفت: «عراق و دولت این کشور تمام گزینه‌های دیپلماتیک و قانونی را در صدر اولویت‌های خود برای مقابله با هر نوع دخالت بیگانگان در امور داخلی خود یا هر چیزی که به امنیت و حاکمیت این کشور و ملت آن خلل وارد کند، قرار داده است». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز