خبرگزاری کار ایران

یک منبع یمنی گزارش داد:

عقب نشینی منصور هادی از اخراج امارات از یمن با مداخله پادشاه و ولیعهد سعودی

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۱۵

یک منبع دولت مستعفی یمن گزارش داد که رئیس دولت مستعفی یک روز پس از آغاز درگیری‌ها در عدن که به شکست دولت و سیطره نیروهای شورای انتقالی جنوبی انجامید، در آستانه اتخاذ اقدامات سختی علیه امارات بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، منبعی در دولت مستعفی یمن اعلام کرد که «عبد ربه منصور هادی»،‌ رئیس این دولت یک روز پس از آغاز درگیری‌ها در عدن  در آستانه اتخاذ اقدام‌های سختی بود.

این منبع گفت که عربستان نزد هادی وساطت کرد که از این اقدام‌ها خودداری کند و از وی خواست که مهلتی را برای پایان دادن به حوادث عدن ارائه دهد، اما این مهلت، شنبه به پایان رسید. با این وجود، نیروهای شورای انتقالی از شهر خارج نشدند و مواضع اشغال شده را باز پس ندادند و همین امر عربستان را در تنگنا قرار داده است. 

وی افزود: «این رویکردها، شامل اقدام‌ها بسیار سختی علیه امارات بوده و در پی اخراج کامل نیروهای أبوظبی از ائتلاف متجاوز و یمن بود و همچنین در نظر داشت شکایتی رسمی علیه این کشور به دلیل کودتا و تلاش برای تجزیه یمن و تقسیم اراضی آن به شورای امنیت ارائه دهد». 

این منبع در ادامه گفت که «سلمان بن عبدالعزیز» ‌پادشاه و «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در نشست فوق‌العاده با منصور هادی از وی خواستند که هیچ بیانیه‌ای صادر نکند تا موضوع از طریق وساطت دوستان حل شود. 

نیروهای شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات هستند در تاریخ دهم ماه جاری میلادی وارد درگیری‌های شدید با نیروهای وابسته به دولت مستعفی شدند که مورد حمایت عربستان سعودی هستند و توانستند کاخ ریاست در عدن و نهادهای ارتش و مقر دولت را به کنترل خود درآورند. 

یک منبع محلی در استان عدن گزارش داد که وضعیت در این شهر ناپایدار است، نیروهای شورای انتقالی از اماکن دولتی خارج می‌شوند و بلافاصله دوباره در آنها متمرکز می‌شوند. 

فعالیت وزارت خارجه و کشور و حمل و نقل دولت مستعفی در عدن به دنبال حوادث تنش‌زا عملا متوقف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز