خبرگزاری کار ایران

تماس‌های تلفنی بن سلمان درباره توافق تاریخی در سودان

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۸۷۶

ولیعهد سعودی امرو- دوشنبه- چهار تماس تلفنی درباره توافق تاریخی در سودان برقرار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «محمد بن سلمان» ‌ولیعهد سعودی امروز- دوشنبه- چهار تماس تلفنی درباره توافق تاریخی در سودان برقرار کرد.

تماس‌های تلفنی بن سلمان با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی و «احمد ربیع» از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر آغاز شد. 

ولیعهد سعودی در این دو گفت و گوی تلفنی توافق تاریخی بین تما طرف‌های سودان را تبریک گفت و بر حمایت عربستان از کشور و مردم سودان در راستای تقویت امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد. 

وی در ادامه گفت: «ثبات سودان بخش مهمی از ثبات منطقه است».

بن سلمان همچنین با «ابی احمد» نخست وزیر اتیوپی نیز گفت‌و‌گوی تلفنی داشته و از نقش وی در نردیک کردن دیدگاه‌ها در سودان تقدیر کرد. 

تماس تلفنی چهارم بن سلمان با «موسی فکی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا بوده است. 

وی در این تماس تلفنی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای امضای این توافق تاریخی در سودان بر حمایت از کشور و مردم سودان و برقراری ثبات و امنیت در این کشور تأکید کرد. 

شورای نظامی انتقالی و نیروهای ائتلاف آزادی و تغییر سند نهائی بیانیه قانون اساسی در خارطوم را با حضور شخصیت‌های مهم عرب و آفریقایی در تاریخ ۱۷ آگوست امضا کردند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز