خبرگزاری کار ایران

گزارش معاونان ترامپ درباره طرح صلح در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۸۷۳

رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته -جمعه- گزارشی از مشاوران ارشد امنیت ملی درباره وضعیت پرونده مذاکرات با جنبش طالبان و خروج نیروهای آمریکا از افغانستان و امکان دستیابی به سازش سیاسی بین طرف‌های درگیر دریافت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته -جمعه- گزارشی از مشاوران ارشد امنیت ملی درباره وضعیت مذاکرات صلح در افغانستان،‌ خروج نیروهای آمریکائی از این کشور و امکان دستیابی به سازش سیاسی بین طرف‌های درگیر دریافت کرد. 

هیچ نشانه‌ای از حصول نتایجی در باشگاه گلف «بیدمنستر»  متعلق به ترامپ در ایالت نیوجرسی وجود ندارد. 

ترامپ پس از دریافت این گزارش در توئیتی نوشت: «نشست بسیار خوبی درباره افغانستان برگزار کردم... در صورت امکان به امضای توافق چشم دوخته‌ایم». 

وی تمایل خود برای خروج از افغانستان پس از ۱۹ سال جنگ به دنبال حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را کتمان نکرده است اما نگرانی‌های عمیقی بین معاونان امنیت ملی درباره مذاکراتی وجود دارد که به رهبری «زلمای خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در افغانستان برگزار می‌شود.

خروج آمریکا از افغانستان نگرانی‌هایی را در ارتش این کشور و بین اعضای کنگره نسبت به ورود افغانستان به جنگ داخلی و قدرت گرفتن مجدد طالبان و دیگر عناصر افراطی و یافتن پناهگاه جدیدی برای حمله علیه آمریکا ایجاد کرده است. 

یک مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت: «اختلافات اساسی بین آمریکا و طالبان پس از پایان دور هشتم مذاکرات در قطر همچنان پابرجاست».

«مایک پمپئو»،‌ وزیر خارجه آمریکا به دنبال پایان این نشست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن همچنان به توافق صلح فراگیر در افغانستان پایبند است.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست بسیار خوب برگزار شد و مذاکرات همچنان ادامه دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز