خبرگزاری کار ایران

اعتراف عامل تیراندازی به نمازگزاران مسجد اسلو به جنایت‌های خود

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۸۲

پلیس نروژ روز گذشته- جمعه- اعلام کرد که فرد مظنون به قتل خواهرش و تیراندازی به نمازگزاران مسجد اسلو به جرم خود اعتراف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ پلیس نروژ روز گذشته -جمعه- اعلام کرد که جوان مظنون به قتل خواهرش و عامل تیراندازی به سوی نمازگزاران مسجدی در نزدیکی «اسلو» در پایان هفته در خلال بازرسی به دو جرم مذکور اعتراف کرد. 

پلیس در ادامه افزود که متهم بدون ورود به مراسم رسمی به جنایت‌های خود اعتراف کرد. 

«بال فردیریک هیورت»، مقام پلیس اسلو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «فیلیپ منهوس، متهم به این حوادث اعتراف کرد اما هنگام بازجوئی، موضع رسمی در قبال این اتهام‌ها نگرفت». 

پلیس گزارش داد که این جوان دیدگاه‌های راست افراطی داشته و مواضع وی از ترس و فوبیا نسبت به بیگانگان خبر می‌دهد. وی در ابتدا اتهام‌های وارده را تکذیب کرده بود. 

دستگاه‌های اطلاعات داخلی نروژ اعلام کردند که حدود یک سال است اطلاعاتی از متهم دارند اما این اطلاعات تا حدودی مبهم بوده و نشانی از اقدام وی برای انجام عملیات تروریستی نداشت. 

منهوس دوشنبه گذشته با وجود خراش‌ها و کبودی‌هایی روی صورتش که نشان از درگیری او با نمازگزاران در مسجد داشت،‌ در برابر داگاه حاضر شد.

این جوان نروژی ۲۱ ساله دوشنبه گذشته به اتهام عملیات تروریستی و جنایت قتل بازداشت شد. وی جنایت‌های مرتکب شده را به واسطه دوربین جاساز شده در کلاهش ثبت کرده بود. 

منهوس، «یوهان زنگیا اهلی هنسون» خواهر ۱۷ ساله خود را پیش از رفتن به سمت مرکز اسلامی النور در نزدیکی اسلو و تیراندازی به نمازگزاران که سه زخمی بر جای گذاشت، به قتل رسانده بود. 

نروژ در سال ۲۰۰۱ نیز شاهد بدترین تجاوز بود که «آندرس برینگ برویک» تروریست افراطی دست راستی نروژی باعث کشتار ۷۷ نفر با انفجار کامیونی مقابل دفاتر دولتی در اسلو شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز