خبرگزاری کار ایران

باج‌خواهی شورای انتقالی عدن از بن سلمان:

به شرط واگذاری جنوب، علیه انصارالله می‌جنگیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۶۲

سخنگوی شورای نظامی جنوبی در عدن اعلام کرد که عقب ‌شینی از عدن در حال حاضر منتفی است و ما برای حفظ ثبا اینجا باقی خواهیم ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «صالح النود» سخنگوی شورای نظامی جنوبی در عدن اعلام کرد که عقب‌نشینی از عدن در حال حاضر منتفی است و ما برای حفظ ثبا اینجا باقی خواهیم ماند. 

وی گفت که خطاب به «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی می‌گویم که اگر خواهان پیروزی در جنگ هستی اهالی جنوب شرکای معتبر هستند و برای ادامه همکاری سازنده شرط می‌بندند اما آنها در مقابل این همکاری به حفظ جنوب و پاک‌سازی آن از مسئولان فاسد مدعی اصلاح نیاز دارند. 

نود تأکید کرد که عملیات صلح به رهبری سازمان ملل بسیار کُند پیش می‌رود و باید پیشرفتی حاصل کند. 

وی در ادامه افزود: «این بدان معناست که قدرت باید در دست جنوبی‌ها باشد. باید قدرت به  اهالی جنوب واگذار شود و آنها به عنوان شریک کامل در عملیات صلح شرکت داشته باشند». 

سخنگوی شورای انتقالی گفت: «ما همچنان می توانیم بخشی از یمن باشیم و «عبد ربه منصور هادی» نیز می‌تواند رئیس جمهور باشد اما به این شرط که جنوب در اختیار جنوبی‌ها باشد».

وی در ادامه افزود: «من نمی‌خواهم حاشا کنم که حتما جدا خواهیم شد، زیرا این یک احتمال واقعی است و یکی از گزینه‌های موجود، وجود دو دولت است، ‌یکی در جنوب یکی در شمال».

یک مسئول یمنی پیش از این گفت که امارات با تسلط جدائی‌طلبان بر عدن موافقت کرده است و هدف آن دور کردن نیروهای حزب اصلاح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز