خبرگزاری کار ایران

سقوط بهای مس همزمان با کاهش رشد تولید صنعتی چین

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۴۵

بهای مس روز گذشته- چهارشنبه- به دنبال کاهش تولید صنعتی چین، بزرگ ترین مصرف کننده معادن به پایین ترین سطح در ۱۷ سال گذشته رسید که این موضوع، چشم انداز تقاضا را تضعیف کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قراردادهای مس در بورس معادن لندن با یک و یک دهم درصد کاهش به پنج هزار و ۷۶۵ دلار در هر تن رسید که این میزان به پایین ترین سطح طی دو سال گذشته معادل پنج هزار و ۶۴۰ دلار در ماه گذشته نزدیک شده است.

بهای مس در جلسه سه‌شنبه گذشته به دنبال اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا برای تعویق اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات چینی و به دنبال آن افزایش امیدها نسبت به افول جنگ تجاری و کاهش ضررهای اقتصادی افزایش یافت.

اما بیانیه‌های چین و ارزیابی‌های بدبینانه «ولیبر راس»، از مذاکرات جاری پکن- واشنگتن و ظهور ارقامی از کاهش رشد اقتصادی آلمان در یک چهارم دوم سال فضای بدبینی و ناامیدی را بازگرداند. 

از بین دیگر معادن صنعتی،‌ قراردادهای نیکل با دو دهم درصد افزایش به ۱۵۹۵۰ دلار در هر تن رسید که به بالاترین سطح در ۱۶ ماه گذشته معادل ۱۶ هزار و ۶۹۰ دلار نزدیک شده است. 

قراردادهای آلومینیم با شش دهم درصد کاهش هر تن هزار و ۷۷۵ دلار معامله شد. معاملات روی نیز با دو و هفت دهم درصد کاهش به دو هزار و ۲۵۶ دلار در هر تن رسید.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز