خبرگزاری کار ایران

ترامپ پیشنهاد دیدار با رهبر چین با محوریت بحران هنگ‌کنگ را مطرح کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۲۳۵

رئیس‌جمهوری آمریکا به امکان دیدار با همتای چینی‌اش برای بحث و گفت‌وگو جهت حل و فصل بحران هنگ‌کنگ به شیوه‌ای «انسان‌دوستانه»، اشاره کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری، به امکان دیدارش با «شی جین‌پینگ» همتای چینی‌اش برای گفت‌وگو و بحث درباره بحران عمیق هنگ‌کنگ اشاره کرده است.

ترامپ در توییت خود، رئیس‌جمهوری چنین را «رهبری بزرگ و مورد احترام ملت چین» توصیف کرد و گفت: «هیچ شکی ندارد که رئیس‌جمهور شی می‌تواند به سرعت و به صورتی انسان‌دوستانه به اعتراضات هنگ‌کنگ رسیدگی کند. او می‌تواند چنین اقدامی را صورت دهد.»

ترامپ در پایان توییت خود نوشت: «دیداری شخصی؟». لذا، به نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری آمریکا ایده کمک درباره بحران هنگ‌کنگ را به رئیس‌جمهوری چین به صورت مستقیم مطرح می‌کند.

هنگ‌کنگ برای چندین هفته شاهد تظاهرات دموکراسی‌خواهانه بوده است. این در حالی‌ست که پکن درگیری‌های خشونت‌بار در اعتراضات عمومی در این شهردولت را به عنوان «رفتاری نزدیک به تروریسم» محکوم کرده است؛ اظهاراتی که نشانه سخت تر شدن موضع چین مقابل معترضان است.

سه‌شنبه بعد از چند روز اعتراضات مسالمت‌آمیز در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ، درگیری‌هایی میان معترضان و پلیس روی داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز