خبرگزاری کار ایران

تشدید اختلافات بین تروریست‌های ادلب همزمان با پیشروی ارتش سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۴۱۸

منابع آگاه در «ادلب» از بروز اختلاف بین فرماندهان داخلی دو گروه تروریستی «جبهة النصرة» و «جیش العزة» و اقدام آنها به انتقال خانواده‌ها و دارائی‌های خود به سمت مرزهای ترکیه در زمینه‌سازی برای فرار به خاک این کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه در «ادلب» گزارش دادند که پس از عملیات ارتش سوریه در دو حومه حماة و ادلب که موجب آزادسازی بسیاری از شهرک‌ها و تپه‌های استراتژیک شد، حالتی ناامیدی و اضمحلال به صفوف گروه‌های تروریستی «جبهة النصرة» و «جیش العزة» نفوذ کرده است. 

این منابع بر اختلاف شدید بین دو گروه تروریستی مذکور در میان تبادل اتهامات متقابل و استیصال آنها در مقابل پیشروی ارتش سوریه تأکید کرده‌اند. 

این منابع توضیح دادند که نشست روز یکشنبه فرماندهان بارز دو گروه در مقر وابسته به هیأت «تحریر الشام»،‌ در شهر ادلب با اختلافات فراوان و اتهام طرفین همراه بود و فرماندهان داخلی به مزدوری برای دولت سوریه و از دست رفتن بسیاری از شهرها و روستاها در حومه شمالی حماة و حومه جنوب و جنوب شرقی ادلب متهم شدند.  

منابع محلی در ادلب نیز تأکید کردند که گروه‌های تروریستی وابسته به حزب اسلامی ترکستان در برخی روستاها تقویت شده و مانع از ورود عناصر مسلح داخلی به روستاهای تحت کنترل خود می‌شوند که پس از عملیات پاکسازی اخیر علیه ده‌ها عنصر مسلح چینی، ازبک، و چچنی و بلژیکی به دست گرفتند.

این منابع تأکید کردند که فرماندهان حزب ترکستان دستور استقرار موانع امنیتی و حضور گسترده نیروها در شهرک‌ها و مناطق تحت کنترل خود در مرزهای فرمانداری چین در  دو حومه ادلب و شمال شرق لاذقیه را صادر کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز