خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو گزارش داد:

اتکای افراطی ترامپ به بولتون، مانع در پیش گرفتن رویکردی سازنده در قبال ایران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۱۶۸

رئیس‌جمهوری آمریکا در زمینه اتاق فکر سیاست خارجی خود تنها به مشاور امنیت ملی خود وابسته است که رویکردی قدیمی در قبال ایران در ۴۰ سال اخیر داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و تحت تاثیر مشاورانی که به غلط سیاست «فشار حداکثری» به ایران را روی میز وی قرار دادند، اروپا نیز در این بین میان قلدری‌های آمریکا نتوانست راه حل مناسبی برای حل بحران ایران و آمریکا پیدا کند.

سیاست فشار رئیس‌جمهوری آمریکا که تا حدودی از تجربیات بازار املاک و ارز توسط وی نشات گرفته است تا کنون نتوانسته است راهبرد مشخصی را در قبال ایران پیدا کند.

این سوال مطرح است که پس از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و حتی احتمال روی کار آمدن مجدد ترامپ آیا وی سیاست خارجی مشخصی را در پیش خواهد گرفت؟

آنچه که مشخص است وی در زمینه اتاق فکر سیاست خارجی خود تنها به «جان بولتون» مشاور امنیت ملی خود وابسته است و حاضر نیست سیاست جدیدی را در قبال ایران در پیش بگیرد.

بولتون که در مقام مشاور امنیت ملی ترامپ نقش‌آفرینی می‌کند، در واقع ادامه سیاست‌های جنگ افروزانه خود در قبال ایران در ۴۰ سال گذشته را در پیش گرفته است و به نظر نمی‌رسد در رویکرد قدیمی و از مد افتاده خود قصد تغییر داشته باشد.

واضح است که به دلیل سیاست های نامشخص دولت ترامپ، ایران تمایلی به مذاکره با آمریکا ندارد.

دولت ترامپ وعده داده است که در صورت لزوم به توافق بهتری با ایران دست خواهد یافت ولی به نظر نمی‌رسد که وی در مدت باقی مانده از دوره ریاست جمهوری خود بتواند توفیق بهتری نسبت به معاهده برجام که حاصل ۱۲ سال تلاش ایران و ۵+۱ بود دست پیدا کند.

در صورت وجود امید نسبت به مذاکره آمریکا و ایران لازم است که دولت ترامپ تیم جدیدی را با خود همراه کند تا درک بهتری از واقعیات ایران و منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز