خبرگزاری کار ایران

امارات سکوت را شکست/ بیانیه أبوظبی درباره حوادث «عدن»

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۷۰

دولت امارات با ابراز نگرانی شدید نسبت به ادامه درگیری‌های مسلحانه در «عدن»،‌ طرف‌های درگیر را به صلح و آرامش و حفظ امنیت و سلامت شهروندان یمنی فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «عبدالله بن زاید آل نهیان» ‌وزیر خارجه امارات بر لزوم تمرکز تلاش‌های تمام طرف‌های درگیر در جبهه اصلی و مقابله نیروهای جنبش انصار الله تأکید کرد.

وی همچنین به گفت‌وگوی مسئولانه و جدی برای پایان دادن به اختلافات و همکاری برای وحدت و اتحاد در این مرحله حساس و حفظ امنیت و ثبات فرا خواند. 

آل نهیان تأکید کرد:‌ «دولت امارات به عنوان یکی از شرکای اثرگذار در ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، ‌تمام تلاش‌های خود را برای برقراری آرامش و عدم تشدید تنش در «عدن» و تحریک تلاش‌ها برای مقابله با جنبش انصار الله به کار می‌گیرد و بسیار مهم و ضروری است که مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل درامور یمن تلاش خود را برای اعمال فشار به منظور پایان دادن به تنش‌های فراوان در شهر عدن به کار بندد،‌ چرا که جنگ کنونی پیامدهای منفی تلاش‌های سازمان ملل را خنثی کرده و مانع تحقق ثبات و امنیت در این کشور می‌شود». 

درگیری‌ها در عدن بین نیروهای «کمربند ایمنی» و عناصر وابسته به گارد ریاست‌جمهوری برای چهارمین روز متوالی ادامه پیدا کرد. 

منابع نظامی یمن تأکید کردند که نیروهای کمربند ایمنی توانستند بر تیپ سوم حفاظت وابسته به دولت مستعفی تسلط یابند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای طرف‌های درگیر را به ورود به گفت‌وگوی فراگیر برای حل اختلافات و کاهش نگرانی‌های قانونی تمام شهروندان یمنی فرا خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز