خبرگزاری کار ایران

رایزنی تلفنی عمران خان با سران عرب درباره بحران کشمیر

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۴۳۶

نخست وزیر پاکستان عصر روز گذشته- جمعه- با برخی سران عرب از جمله امیر قطر و پادشاه بحرین درباره تحولات منطقه مورد اختلاف کشمیر تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان و «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر طی گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درباره تحولات منطقه مورد اختلاف کشمیر رایزنی کردند. 

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که امیر این کشور عصر روز گذشته -جمعه- یک تماس تلفنی از عمران خان دریافت کرده است. 

در این تماس تلفنی روابط عمیق دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف دیدگاه‌های خود را درباره برخی موضوعات منطقه و جهان به ویژه اوضاع منطقه «جامو و کشمیر» مطرح کردند. 

امیر قطر در این گفت‌و‌گوی تلفنی بر حل بحران از طریق مذاکره بین پاکستان و هند تأکید کرد. 

عمران خان عصر روز گذشته همچنین با «حمد بن عیسی آل خلیفه» ‌پادشاه بحرین تماس تلفنی داشته و به همراه وی اوضاع و تحولات منطقه کشمیر را بررسی کرد.

وی سه شنبه گذشته نیز با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی تماس تلفنی داشته و با او درباره آخرین تحولات منطقه کشمیر رایزنی کرد. 

هند دوشنبه گذشته حکومت خودمختار قسمت هندی ایالت جامو و کشمیر و ماده الزام‌آور ۳۷۰ قانون اساسی در این زمینه را لغو کرد.

ساکنان ایالت جامو و کشمیر بر اساس این ماده قانون از سال ۱۹۷۴ حق تصمیم‌گیری مستقل از دولت مرکزی را داشتند. 

ایالت جامو و کشمیر بر بخش تحت سیطره هند اطلاق می‌شود و شامل گروه‌های مقاومتی است که از سال ۱۹۸۹ علیه «اشغالگری دولت هند در این منطقه» مبارزه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز