خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه هند خطاب به چین:

موضوع کشمیر یک مسأله داخلی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۹۶۶

وزارت خارجه هند در واکنش به رویکرد چین در یکجانبه خواندن تصمیم دهلی‌نو برای لغو حکومت خود مختار کشمیر، این تصمیم را موضوعی داخلی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «راویش کومار» سخنگوی وزارت امور خارجه هند در واکنش به اظهارات مقام‌های پکن در یک جانبه خواندن لغو حکومت خودمختار کشمیر گفت: «هند درباره امور داخلی خود به هیچ کشور دیگری پاسخ نمی‌دهد و به تبع،‌ همین انتظار را از کشورهای دیگر نیز دارد».

وی تصریح کرد که دو طرف ملتزم به حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی هستند.

مذاکرات بی نتیجه‌ای درباره مرزهای مورد اختلاف بین هند و چین از سال ۱۹۶۲ همزمان با ورود دو کشور به جنگ کوتاه‌مدت اما وحشیانه انجام می‌شود.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند سه‌شنبه گذشته تأکید کرد که دولتش به درخواست ساکنان منطقه «لاداخ» برای اعلام منطقه متحد با هند پاسخ داده است.

مودی در توئیتی نوشت: «به مردم لاداخ تبریک می‌گویم، این تصمیم قطعا موجب تضمین شکوفائی کامل منطقه و گسترش تأسیسات آن خواهد شد». 

چین و پاکستان دو همسایه هسته‌ای هند نسبت به اقدام دهلی نو در لغو خودمختاری کشمیر به شدت واکنش نشان دادند و پکن به شدت از تصمیم دولت هند برای انضمام منطقه «لاداخ» که بیشتر ساکنان آن بودائی هستند،‌ به دولت مرکزی دهلی‌نو انتقاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز