خبرگزاری کار ایران

تماس فوری زلنسکی با پوتین درباره کشتار سربازان اوکراینی در منطقه «دونباس»

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۶۹۹

رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که صبح امروز- چهارشنبه- با همتای روس خود تماس تلفنی درباره کشته شدن سربازان اوکراینی در منطقه مورد تنش «دونباس» برقرار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از تماس تلفنی صبح امروز خود- چهارشنبه- با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه درباره موضوع کشته شدن سربازان اوکراینی در منطقه مورد تنش «دونباس» در شرق این کشور خبر داد.

این در حالی است که پیش از اظهارات زلنسکی، ‌وزارت دفاع اوکراین از کشته شدن چهار سرباز اوکراینی در دو مرحله بمباران شب گذشته مواضع ارتش این کشور در منطقه دونباس خبر داده بود. 

زلنسکی در جمع خبرنگاران گفت: «صبح امروز با پوتین درباره این موضوع تماس فوری گرفتم و تأکید کردم که این بمباران ما را از صلح دور می‌کند».

وی در ادامه افزود:‌ «به او گفتم: از شما می‌خواهم مُصرانه بر طرف مقابل فشار اعمال کنید تا کشتار شهروندان ما را متوقف کنند». 

کی‌یف و دو جمهوری دونباس در تاریخ ۲۱ جولای گذشته برای برقراری آتش‌بس توافق کردند، اما آتش‌بس تقریبا همه روزه نقض شد و دو طرف بحران اوکراین،‌ یکدیگر را به نقض توافق مذکور متهم می‌کنند. 

این دومین تماس تلفنی رؤسای اوکراین و روسیه پس از آغاز دوره ریاست‌جمهوری زلنسکی در ژوئن گذشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز