خبرگزاری کار ایران

میدل ایست آی گزارش داد:‌

حمایت حمیدتی از حفتر علیه دولت وفاق ملی لیبی به دستور امارات

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۴۰۷

پایگاه خبری «میدل ایست آی» اعلام کرد که حدود هزار نفر از نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی معاون شورای نظامی لیبی هفته گذشته به کمک به نیروهای موسوم به ارتش ملی علیه دولت وفاق این کشور آمدند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، پایگاه خبری «میدل ایست آی» گزارش داد که حدود هزار نفر از نیروهای «محمد حمدان حمیدتی»، معاون شورای نظامی سودان هفته گذشته برای کمک به نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» برای جنگ علیه دولت وفاق ملی در خاک این کشور فرود آمدند.

در این گزارش آمده است که تعداد نیروهای پشتیبانی سریع احتمالا به چهار هزار نفر در چند ماه آینده افزایش می‌یابد و اسناد ویژه‌ای از دولت امارات، حامی حفتر از صدور دستور العمل‌هایی برای انتقال نیروهای سودانی به لیبی از طریق کشور همسایه «اریتره»  وجود دارد.

بر اساس اسناد امضا شده توسط حمیدتی در ماه می گذشته که در آمریکا منتشر شد، انتقال این نیروها برای حمایت از نیروهای حفتر یک پیشنهاد در قالب معامله‌ای به ارزش شش میلیون دلار بین شورای نظامی و شرکت «دیکنز اند مدیسون» وابسته به «آری بن مناشی»، ‌مزدور اطلاعاتی اسرائیل که سابقه طولانی در معاملات لیبی دارد، بوده است.

مفاد این معامله تصریح می‌کند که شرکت دیکنز اند مدیسون تلاش می‌کند شورای نظامی سودان در قبال حمایت نظامی از نیروهای حفتر کمک مالی دریافت کند.

میدل ایست آی نوشت که پسر مناشی در تماس تلفنی با این پایگاه خبری اعلام کرد که موضوع تأمین مالی در برابر کمک نظامی که در معامله ذکر شده هنوز اجرائی نشده اما اگر یک نخست‌وزیر مدنی برای سودان انتخاب شود، احتمال این امر وجود دارد. 

اسناد دیگری در این پایگاه الکترونیک دفتر قانون وکلای خارجی آمریکا وجود دارد مبنی بر اینکه مؤسسه پسر مناشی از زمان سرنگونی «معمر القذافی» ‌دیکتاتور سابق لیبی، خدمات عمومی و تبلیغاتی بسیاری به گروه‌های لیبیایی از جمله نیروهای حفتر ارائه کرده است.

توافق امضا شده بین سودان، چهارمین معامله شرکت دیکنز اند مدیسون در ارتباط با لیبی است و ناظران غربی این بخش آشوب‌زده از لیبی را به «غرب وحشیانه لیبی» توصیف کرده‌اند که با شرکت‌های اعمال فشار همسو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز