خبرگزاری کار ایران

کارشناس آلمانی: ‌

ناتو باید برای مقابله با توان موشکی روسیه به مدرن‌سازی سلاح توجه کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۲۱۸

کارشناس انجمن سیاست خارجی آلمان اعلام کرد که کشورهای ناتو به مدرن‌سازی سلاح نیاز دارند و این پیمان قادر به مقابله با تهدیدهای کامل مسکو نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «کریستین ملینگ» کارشناس انجمن سیاست خارجه آلمان اعلام کرد که ناتو باید اقدام به مدرن‌سازی سلاح‌های خود کند، چرا که این پیمان قادر به مقابله با تمام تهدیدهای مسکو نیست. 

وی گفت: «این اقدام در وهله اول و پیش از هر چیز برای کشورهای اروپایی عضو پیمان ضروری است».

ملینگ گفت: «موشک باستیک ۹-ام ۷۲۹  روسیه می‌تواند تمام پایتخت‌های اروپایی را به استثنای لیسبون فقط طی چند دقیقه هدف قرار دهد».

 وی در مصاحبه با روزنامه « زودویچه تسایتونگ» آلمان گفت: «ما اروپایی‌ها بسیار ضعیف هستیم».

این تحلیلگر سیاسی گفت : «موشک بالستیک ۹-ام ۷۲۹ به آمریکا نخواهد رسید اما باز هم واشنگتن باید نسبت به گسترش اسلحه اهتمام نشان دهد». 

وی در ادامه گفت: «حال پرسش اساسی این است که آیا آمریکایی‌ها و شرکای اروپایی آنها برای مدرن‌سازی سلاح‌های هسته‌ای یا غیر هسته‌ای تصمیم می گیرند تا بتوانند از توانایی‌های بازدارنده روسیه به پایین‌ترین سطح ممکن بکاهند؟».

از دیدگاه این کارشناس آلمانی، ناتو باید در پاسخ به سلاح‌های غیر هسته‌ای، سیستم دفاع هوایی را به منظور مقابله با موشک‌های روسیه بهبود بخشد.

وی از سوی دیگر معتقد است که وجود موشک‌هایی که بتوان با استفاده از آنها مراکز فرماندهی روسیه را هدف قرار داد، نیز ضروری است».

آمریکا پیش از این به ادعای نقض معاهده موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد توسط روسیه، خواستار خلع موشک ۹-ام ۷۲۹  شده بود. 

همزمان «نیکلای پاتروشیف»، دبیر شورای امنیت روسیه تصریح کرده بود که بُرد این موشک‌ها در آزمایش‌های صورت گرفته بیش از ۴۷۶ کیلومتر نبوده است. 

آمریکا جمعه گذشته رسما اعلام کرد که از معاهده منع موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد با روسیه خارج می‌شود. وزارت خارجه روسیه نیز به دنبال آن اعلام کرد که معاهده امضا شده بین مسکو و واشنگتن متوقف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز