خبرگزاری کار ایران

سومین آزمایش موشکی کره‌شمالی ظرف ۸ روز

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۴۴۴

یک مقام آمریکایی اعلام کرد، کره‌شمالی به آزمایشی موشکی مشابه با آزمایش‌های موشکی پیشین خود دست زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ای‌بی‌سی، دو مسئول آمریکایی اعلام کردند، کره‌شمالی بامداد امروز- جمعه- یک آزمایش موشکی تازه انجام داد که مشابه دو آزمایش موشکی این کشور طی ۸ روز گذشته بود.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی نیز تایید کرده است که کره‌شمالی بامداد جمعه به وقت محلی دو سلاح پرتاپی کوتاه‌برد را از استان «هامگیونگ» به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

مقام‌های آمریکایی معتقدند که آزمایش‌های موشکی تازه کره‌شمالی نوعی اعتراض این کشور به برگزاری مانور نظامی مشترک کره‌جنوبی و آمریکا در آب‌های شبه‌جزیره کره است.

کره‌شمالی پنجشنبه هفته گذشته یک موشک کوتاه‌برد را آزمایش کرد. سپس روز چهارشنبه هم آزمایش دیگری انجام داد که به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، «کیم جونگ‌اون» رهبر این کشور بر آزمایش «موشک‌انداز چندگانه هدایت‌شونده» که «به‌تازگی توسعه یافته» نظارت کرده‌است.

در همین حال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا کوشید سومین آزمایش موشکی کره‌شمالی طی 8 روز گذشته را کم اهمیت جلوه دهد و گفت، اینها موشک‌های کوتاه‌برد و استاندارد بودند و تاثیری بر تصمیم وی برای مذاکره با پیونگ یانگ نخواهند داشت. 

ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید و در پاسخ به پرسشی در خصوص آزمایش تازه کره‌شمالی گفت که آزمایش‌های تازه ناقض قول‌هایی که کیم جونگ‌اون به او داده، نیست.

دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص تمایل به ادامه مذاکره با کره‌شمالی به رغم آزمایش‌های موشکی تازه تاکید کرد: «حتما. به این دلیل که اینها موشک‌های کوتاه‌برد هستند و ما در این خصوص صحبت نکردیم بلکه در خصوص هسته‌ای صحبت کردیم. خیلی از کشورهای دیگر موشک‌های کوتاه برد را آزمایش می‌کنند.»

با این حال، مقام‌های نظامی کره‌جنوبی هفته جاری گفته بودند که موشک‌های کوتاه‌بردی روز پنج‌شنبه هفته گذشته کره شمالی آزمایش کرد شبیه موشک اسکندر روسی بودند.

اسکندر از موشک‌های بالیستیک پیشرفته در جهان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز