خبرگزاری کار ایران

آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۷۲

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، ایالات متحده معافیت‌های مربوط به تحریم‌های همکاری هسته‌ای با ایران را برای ۹۰ روز دیگر تمدید خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت کاخ سفید، بامداد امروز- پنجشنبه- اعلام کرد، ایالات متحده تصمیم گرفته است معافیت از تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران را برای ۹۰ روز دیگر تمدید کند.

به موجب تمدید تعلیق این تحریم‌ها از سوی کاخ سفید، روسیه، چین و اروپا به همکاری و فعالیت خود در بخش‌های غیر نظامی برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهند داد.

بولتون، که  که در آستانه مهلت تمدید این معافیت‌ها با «فاکس بیزینس» صحبت می‌کرد، گفت: «فکر می‌کنم ایده این است که ما خیلی، خیلی دقیق آن فعالیت‌های هسته‌ای را از نزدیک زیر نظر داریم. بنابراین یک تمدید کوتاه‌مدت ۹۰ روزه است.»

دولت آمریکا حدود ۳ ماه پیش، برخی از این معافیت‌ها، از جمله معافیت از تحریم خرید آب سنگین و اورانیوم با غنای پایین از ایران را لغو کرد که در پاسخ، ایران اعلام کرد دیگر به سقف‌های تعیین‌شده در برجام برای ذخایر این دو فرآورده، پایبند نخواهد بود.

در همین راستا، پایگاه «المانیتور» گزارش داد، کشورهای اروپایی از بیم فروپاشی توافق هسته‌ای با ایران( برجام)، با مقام‌های آمریکایی رایزنی کرده‌اند که دست‌کم معافیت‌های باقی‌مانده را تمدید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز