خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد جان بولتون برای افزایش کمک‌های مالی ژاپن به ارتش آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۰۳۱

دولت آمریکا خواستار افزایش پنج برابری حمایت مالی ژاپن از نیروهای نظامی ایالات متحده در این کشور شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه آساهی، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، بنا دارد حمایت مالی ژاپن از نیروهای نظامی ایالات متحده در این کشور را پنج برابر افزایش دهد. این خبر را منابع دولتی آمریکا عنوان کردند. 

این منابع عنوان کردند که هنگامی که «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا، در تاریخ ۲۱ و ۲۲ جولای به ژاپن سفر کرد، امکان این افزایش پنج برابری را با «تارو کونو» وزیر خارجه و همچنین «شوتارو یاچی» رئیس شورای امنیت ملی این کشور مطرح کرد. 

گرچه این پیشنهاد نیازمند مذاکرات فشرده و پیچیده میان دو طرف است، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر عنوان کرده بود که ژاپن آنچنان که باید به ارتش آمریکا کمک نمی‌کند و ارتش ایالات متحده باری ناعادلانه را بر دوش می‌کشد. 

بنا بر توافقی که میان توکیو و دولت پیشین آمریکا منعقد شده بود، ژاپن موظف به پرداخت ۹۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ین (هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار) در خلال سال‌های مالی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ است. 

مذاکرات جدید درباره مبالغی که توکیو برای حضور نظامی آمریکا در این ژاپن می‌پردازد، در سال مالی ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. منابع دولت ژاپن اعلام کرده‌اند که بولتون از سئول نیز خواسته تا کمک‌های مالی به ارتش آمریکا را برای حضور نظامی در این کشور افزایش دهد. 

   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز