خبرگزاری کار ایران

یوناما گزارش داد:

شمار تلفات شبه‌نظامیان در افغانستان افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۳۱۷

در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ دست کم سه هزار و ۸۱۲ غیرنظامی در درگیری نیروهای دولت افغانستان و نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با شبه‌نظامیان کشته شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل امروز -سه‌شنبه- طی گزارشی اعلام کرد که در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ دست کم سه هزار و ۸۱۲ غیرنظامی در درگیری نیروهای دولت افغانستان و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با شبه‌نظامیان کشته شده‌اند. 

این در حالی است که آمریکا و طالبان در حال مذاکره برای پایان دادن به جنگ ۱۸ در این کشور و رسیدن به صلح پایدار هستند. 

هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در آخرین گزارش خود اعلام کرد که شمار تلفات شبه‌نظامیان در پی حملات و عملیات‌های دولت و ناتو افزایش یافته است. در گزارش یوناما آمده است که در عملیات طالبان و گروهک تروریستی داعش در بازه زمانی اول ژانویه تا ۳۰ ژوئن، ۵۳۱ افغان کشته و هزار و ۴۳۷ نفر زخمی شده‌اند. در این گزارش همچنین آمده است که گروه‌های شبه‌نظامی افراطی عامدانه ۹۸۵ شبه‌نظامی، از جمه مقام‌های حکومتی، ریش‌سفیدهای قبایل، مددجویان و مبلغان مذهبی را هدف قرار داده‌اند. 

این سازمان همچنین اعلام کرد که در عملیات نیروهای دولتی طی شش ماه ۷۱۷ غیر‌نظامی کشته و ۶۸۰ نفر زخمی شده‌اند. این رقم نسبت به سال گذشته میلادی ۳۱ درصد افزایش یافته است. 

در این گزارش همچنین آمده است که در پی حملات هوایی نیروهای خارجی در این مدت ۵۱۹ غیرنظامی کشته شده‌اند که ۱۵۰ نفرشان کودک هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز