خبرگزاری کار ایران

ادامه سردرگمی آلمان برای شرکت در طرح موسوم به ائتلاف اروپایی در تنگه هرمز

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۲۸۳

دولت آلمان تلاش دارد به تصمیمی درباره مشارکت در ائتلاف اروپایی در تنگه هرمز دست یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی دویچه وله، دولت آلمان تلاش دارد به تصمیمی درباره مشارکت در ائتلاف اروپایی در تنگه هرمز دست یابد. در واکنش به توقیف یک نفت‌کش بریتانیایی در آب‌های ایران، دولت این کشور در روزهای گذشته پیشنهاد اعزام نیروهای مشترک اروپایی را به تنگه هرمز برای حراست از دریانوردی در این منطقه مطرح کرد. 

«نوربرت روتگن» از اعضای ارشد حزب دموکرات‌مسیحی و رئیس کمیته امور خارجه پارلمان، گفت که با توجه به وابستگی اقتصاد آلمان به صادرات، برلین وظیفه‌ای اخلاقی دارد که در این ائتلاف شرکت کند. 

از سوی دیگر، سوسیال‌دموکرات‌های چپ میانه، شرکای ائتلاف محافظه‌کاران که در حال حاضر وزارت خارجه آلمان را در دست دارند، با تردید به این طرح نگاه می‌کنند. 

«کارل هاینز برونر»، از اعضای حزب سوسیال‌دموکرات در کمیته دفاعی بودنستاگ، گفت: «البته حراست از مسیر‌های تجارت آزاد از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما مطمئنم که این کار را می‌توان با شیوه‌های دیپلماتیک صورت داد. در وضعیت فعلی، گزینه نظامی تنها به بی‌ثباتی بیشتر می‌انجامد.»

این اختلاف عقیده سبب شده که دولت نتواند به راه‌حل مشخصی برای این مسئله برسد. «کریستوفر برگر»، از مقام‌های وزارت خارجه آلمان، عنوان کرد که هنوز هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است، چراکه «شرکای اروپایی‌مان هنوز هیچ طرح مشخصی در این رابطه ارائه نکرده‌اند.»

از سوی دیگر، مخالفان دولت ائتلافی معتقدند که ایده فوق بسیار خطرناک است. «سویم داگدلن»، از اعضای سوسیالیست بودستاگ، گفت: «آلمان نباید در مسیر رئیس‌جمهوری آمریکا و نوچه‌اش گام بردارد و وارد درگیری شده یا خود را برای جنگ با ایران آماده کند.»  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز