خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

طالبان با هر نوع مذاکره مستقیم با دولت افغانستان مخالف است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۲۴

گروه طالبان امروز- یکشنبه- ضمن اعلام مخالفت با هر نوع مذاکره مستقیم با دولت افغانستان، اظهارات یکی از وزرای افغان درباره برنامه‌هایی برای دیدار با این گروه طی دو هفته آینده را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، گروه طالبان امروز -یکشنبه- از مخالفت با هر نوع مذاکره مستقیم با دولت افغانستان خبر داد و اظهارات یکی از وزرای افغان مبنی بر وجود برنامه‌هایی برای دیدار با این گروه را تکذیب کرد. 

«سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر گفت: «مذاکرات بین طرف‌های افغان فقط در صورت خروج نیروهای بیگانه آغاز خواهد شد». 

«عبدالسلام رحیمی» وزیر کشور افغانستان روز گذشته -شنبه- گفت که دولت در مذاکرات مستقیم با طالبان طی دو هفته آینده ۱۵ نماینده دارد.

مذاکرات طالبان و ایالات متحده از طریق «زلمای خلیلزاد»،‌ فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از تابستان سال گذشته در غیاب دولت افغان آغاز شده و طالبان گفت‌وگو با دولت را بر این اساس که عملکرد آن در سایه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور مستقل نیست، نپذیرفته است.

همچنین ورود طالبان به مذاکرات مستقیم با کابل از جمله خواسته‌های اصلی آمریکا در رایزنی‌های خلیلزاد و هیأت همراه با نمایندگان دفتر سیاسی این گروه در دوحه بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز