خبرگزاری کار ایران

المیادین گزارش داد:

بن‌علوی حامل پیام‌­های آمریکا و انگلیس به تهران نبوده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۳۳۹

المیادین به نقل از منابع موثق گزارش داد که اخبار منتشر شده درباره نامه­‌های آمریکا و انگلیس به تهران از طریق وزیر خارجه عمان کذب محض است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، ‌منابع موثق گزارش دادند که «یوسف بن علوی»،‌ وزیر امور خارجه عمان حامل هیچ پیامی از سوی واشنگتن و لندن یا شخص «جرد کوشنر»، مشاور ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا نبوده است و اخبار مرتبط با این شایعه‌­ها کذب محض است.

این منابع تأکید کردند که بن علوی در ایران از آمادگی مسقط برای میانجی‌گری و کاهش تنش بین تهران با واشنگتن و لندن سخن گفته است.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، روز گذشته- شنبه- به همراه همتای عمانی خود، تحولات منطقه و جهان را بررسی و هر دو طرف بر اهمیت تداوم رایزنی­‌های دو جانبه تأکید کرده‌­اند.

ظریف و بن علوی در مذاکرات خود در تهران، زمینه­‌های همکاری و روابط خوب بین ایران و عمان را مورد بررسی قرار دادند.

ظریف گفت: «در این دیدار پیامدهای تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران را بررسی کردیم».

بن علوی همچنین با «علی شمخانی»، ‌دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد. شمخانی در این دیدار گفت که برخی کشورهای منطقه با رفتارها و اقدام‌های شتاب‌زده زمینه­‌های تفاهم و گفت‌وگو و توان اداره بحران­‌های منطقه را از بین می­‌برند.

وی تأکید کرد که تمام کشورها باید قوانین بین المللی دریانوردی را رعایت کنند و ما هیچ کشوری را در این زمینه مستثنی نمی­‌کنیم.

شمخانی تأکید کرد که بر خلاف دزدی دریایی بریتانیا در «جبل الطارق» و توقیف غیر قانونی نفتکش ایران، اقدام تهران در توقیف نفتکش این کشور کاملا قانونی و در چارچوب قوانین دریانوردی و در راستای حفظ امنیت کشتیرانی بوده است.

بن علوی نیز در این دیدار به نوبه خود بر لزوم استفاده از تجارب پیشین برای جلوگیری از تنش‌زایی در منطقه و عدم انجام اقدام‌های نظامی که بر بی ثباتی  منطقه می‌­افزاید، تأکید کرد و گفت: «همه کشورها باید قوانین تنگه هرمز را رعایت کرده و از هر اقدامی که وضعیت منطقه را بحرانی می‌­کند،‌ اجتناب کنند».

وزیر خارجه عمان روز گذشته در دومین سفر رسمی خود طی دو ماه گذشته وارد تهران شد. وی پیش از این در ماه می گذشته نیز  در تهران با همتای ایرانی خود دیدار کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز