خبرگزاری کار ایران

هشدار احزاب شمال شرق سوریه به ترکیه

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۵۰۶

نیروها و احزاب سیاسی در شمال شرق سوریه درباره هرگونه عملیات نظامی ترکیه در این منطقه هشدار داده و تأکید کردند این اقدام ترکیه بار دیگر به بی‌ثباتی، کشتار و ویرانی در سوریه منجر خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، نیروها و احزاب سیاسی، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه تهدیدهای خود علیه مناطق شمال و شرق سوریه را به بهانه‌های واهی افزایش داده و تلاش می‌کند شرایط خود را برای ایجاد یک منطقه امن در مرزها سوریه تحمیل کند؛ که این اقدام به مثابه اشغالگری است.»

در این بیانیه آمده است، نمایندگان نیروها و احزاب خواستار بررسی «تهدیدهای ترکیه و تدابیر لازم برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی شده‌اند؛ این تهدیدهای ترکیه جدی تلقی می‌شود و جامعه جهانی بایستی مسئولیت‌های خود در قبال این امر عمل کند».

این بیانیه تأکید کرد، حمله ترکیه به این مناطق منجر به ناامنی و بی‌ثباتی خواهد شد و بر پیچیدگی‌های بحران سوریه خواهد افزود و شمال این کشور را به منطقه‌ای ناآرام تبدیل خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، حمله ترکیه موجب خواهد شد که منطقه شمال و شرق سوریه به دروازه‌ای برای کشتار و تخریب دوباره کشور تبدیل شود و تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی تضعیف شود.

ترکیه اعلام کرده است که با آمریکا ایجاد «منطقه امن» در شمال شرق سوریه را بررسی می‌کند. این کشور همچنین تهدید کرده است در صورت عدم ایجاد منطقه امن، عملیات نظامی خود در این منطقه را آغاز خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز