خبرگزاری کار ایران

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل:

ریاض آماده برقراری روابط همکاری بین کشورهای عربی با ایران است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۴۴

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل از آمادگی ریاض برای ایجاد روابط همکاری بین کشورهای عربی با ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره،‌ «عبدالله بن یحیی المعلمی»، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل تأکید کرد که ریاض آماده برقراری روابط همکاری بین کشورهای عربی و ایران است.

معلمی گفت: «این روابط باید بر اساس اصول حسن هم جواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها و احترام به حاکمیت آنها مبتنی باشد».

وی با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها مدعی که ادامه رویکرد منفی ایران در منطقه فقط به تخریب امنیت و صلح بین المللی می‌انجامد و حمایت آشکار این کشور از جنبش انصار الله یمن امنیت منطقه و حرکت دریانوردی بین‌المللی را تهدید کرده و شهروندان منطقه را در معرض خطر قرار می­‌دهد.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در اظهاراتی بی­‌اساس گفت: «تهدید ایران به بستن تنگه هرمز و ادامه حمله و توقیف نفت‌کش‌­های تجاری، ‌شورای امنیت سازمان ملل را مسئول آگاهی و انجام وظیفه اصلی خود و تلاش برای حفظ صلح و امنیت بین المللی می‌­کند».

وی در ادامه مدعی شد: «ما تلاش می‌­کنیم که ثبات و امنیت به منطقه بازگردد و تنها راه حقیقی در احترام تمام کشورهای منطقه به اصول حسن هم­جواری و منع استفاده از زور و یا تهدید به آن و دخالت در امور داخلی کشورها و نقض حاکمیت آنها نهفته است».

معلمی در ادامه اظهارات بی‌­اساس خود گفت: «رفتار تهران در منطقه با این مبانی در تناقض است و مناسبات اعتماد سازی را از بین می­‌برد».

وی مدعی شد: «ادامه سیطره جنبش انصارالله یمن بر صنعا برای پنجمین سال متوالی، منطقه را به پناهگاه تروریست‌­ها تبدیل کرده است».

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در پایان در اظهاراتی مضحک مدعی شد که نیروهای انصار الله همچنان از منابع و کمک­‌های انسانی بین المللی به عنوان سلاحی برای مذاکرات غیر قانونی و غیر مفید خود در رفع نیازهای اصلی مردم یمن استفاده می­‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز