خبرگزاری کار ایران

هشدار فراکسیون «بدر» به واشنگتن درباره تحریم فرماندهان حشدالشعبی

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۲۶۰

رئیس فراکسیون «بدر» در پارلمان عراق روز گذشته- چهارشنبه- نسبت به موضع سخت عراق در صورت تحریم فرماندهان بلند پایه حشد الشعبی یا شاخه­‌های این گروه توسط ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «حسن الکعبی» رئیس فراکسیون «بدر» در پارلمان عراق روز گذشته- چهارشنبه- گفت: «وزرات خارجه و فرمانده کل نیروهای مسلح و پارلمان عراق باید نسبت به تحریم فرماندهان ارشد حشد الشعبی یا گروه‌­های آن نگران باشند و با تمام قدرت در برابر آمریکا ایستادگی کنند، چرا که حشد الشعبی سازمانی امنیتی است».

وی تأکید کرد که تحریم فرماندهان ارشد حشد الشعبی توسط آمریکا موضوعی کاملا متفاوت است و موضع پارلمان و عراق و مردم نیز در قبال این موضوع بسیار سخت خواهد بود.

کعبی گفت: «آمریکا با آتش بازی می­‌کند تا حشد الشعبی را به سمت ضربه زدن علیه واشنگتن کشیده و به این ترتیب بهانه را برای اتخاذ اقدامات جدید در سازمان ملل متحد به دست آورد.

این نماینده پارلمان عراق خواستار اقامه شکایت در دادگاه‌­های بین‌المللی علیه وزارت خزانه‌داری آمریکا شد،‌ زیرا آمریکا بر عراق و نیروهای حشد الشعبی سیطره ندارد.

وی از جمع‌آوری امضا در پارلمان عراق علیه خزانه‌داری آمریکا خبر داد اما اظهار موضع به زمان انجام مذاکره با گروه­‌های آمریکائی توسط سیلستمداران عراقی برای آرام کردن اوضاع و لغو تحریم‌های این کشور موکول شده است.

فراکسیون «صادقون» پارلمان عراق وابسته به «عصائب اهل الحق» نیز عصر سه‌شنبه گذشته به تلاش‌های آمریکا برای تحریم شخصیت‌­های عراقی شیعه واکنش نشان داد.

«عدی عواد»،‌ نماینده این فراکسیون گفت: «اعمال تحریم­‌های آمریکا علیه چهره­‌های عراقی دخالت آشکار در امور عراق است و این بازی برای مردم عراق کاملا آشکار و واضح و نزد تمام نیروهای سیاسی مطرود است».

وی تأکید کرد که این تحریم­‌ها جنبه تبلیغاتی داشته و تأثیر واقعی نخواهد داشت و هدف از آن جنگ روانی و تبلیغاتی با مخالفان سیاست آمریکاست.

وزارت خزانه داری آمریکا پنج شنبه گذشته «احمد الجبوری»،‌ نماینده پارلمان عراق، «نوفل العاکوب» استاندار سابق استان «نینوی»، «ریان الکلدانی»، فرمانده جنبش «بابلیون» و «وعد قدو» فرمانده نیروهای دشت نینوی را در فهرست تحریم­‌ها قرار داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز