خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی «دست‌کم ۲ موشک» شلیک کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۲۲۱

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌شمالی، بامداد امروز دست‌کم دو موشک کوتاه‌برد را از ساحل شرقی خود شلیک کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌شمالی دست‌کم ۲ موشک نامشخص را اوایل امروز- پنجشنبه- از منطقه‌ای در نزدیکی «وونسان» شلیک کرده است.

این مقام نظامی کره‌جنوبی افزود، مسافت طی شده توسط این ۲ موشک حدود ۴۳۰ کیلومتر بود.

با این حال، وی جزئیات بیشتری در خصوص این دو موشک ارائه نکرده است.

طبق این گزارش، این نخستین پرتاب موشک از زمان دیدار «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در منطقه حائل بین دو کره در ماه گذشته خواهد بود.

آخرین آزمایش تسلیحاتی کره‌شمالی در ماه مه سال جاری انجام شد. در آن آزمایش دو موشک کوتاه‌برد شلیک شده بود.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، روز سه‌شنبه تصاویری از کیم جونگ اون در هنگام بازدید از ساخت یک زیردریایی بزرگ منتشر کرد. انتشار این تصاویر می‌تواند نشان آن باشد که کره‌شمالی به نوعی آمادگی خود برای توسعه زیر دریایی با ظرفیت موشک بالستیک قاره‌پیما را نشان داد.

کره‌شمالی با وجود تاکید بر تمایل خود به ادامه مذاکرات اتمی با آمریکا و با وجود اظهارات لفظی مثبت رهبران دو کشور از دیگری و ارسال نامه به همدیگر، اما از عملکرد واشنگتن انتقاد کرده‌است.

دولت آمریکا نیز از سوی دیگر تاکید کرده فشارها بر کره‌شمالی تا زمانی که زرادخانه اتمی و موشک‌های بالستیک پابرجا هستند، ادامه خواهد یافت.

آن‌طور که از سخنان و اظهارات مقام‌های دو کشور، تحلیل‌ها و برآوردها بر می‌آید کره‌شمالی خواستار خلع سلاح اتمی خود در روندی «گام به گام» است در حالی که واشنگتن خواستار پاکسازی اتمی در درجه اول، و سپس برچیدن تحریم‌ها شده‌ است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز