خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان گزارش داد:

۶۱ دروغ از سوی ترامپ طی یک هفته

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۹۵۷

رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای گذشته ۶۱ ادعای دروغ و بی‌اساس را در سخنرانی‌ها و پیام‌های توئیتری خود مطرح کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای گذشته ۶۱ ادعای دروغ و بی‌اساس را در سخنرانی‌ها و پیام‌های توئیتری خود مطرح کرده است. 

این رکوردی جدید برای این سیاستمدار آمریکایی تلقی می‌شود که در دروغ‌پراکنی و بیان اظهارات بی‌اساس یدی طولانی دارد. از میان ۲۲ مدعا در کارزار انتخاباتی ترامپ در کارولینای شمالی مطرح شده است،‌۱۵ عدد در جلسه اعضای کابینه، شش عدد در قالب پیام‌های توئیتری و پنج عدد هم در نشست‌های خبری. ۱۳ دروغ باقی‌مانده هم در دیگر رویدادهای سیاسی ترامپ مطرح شده است. 

این در حالی است که بخشی از دروغ‌های ترامپ به «ایلهان عمر»، نماینده ایالت مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا، اختصاص داشت. ترامپ دوباره عمر را به حمایت از گروه تروریستی القاعده متهم کرده است که می‌توان آن را فاحش‌ترین گاف رئیس‌جمهوری آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری‌اش نامید. او همچنین این نماینده را متهم کرده که از لفظ «یهودی‌های شیطان‌صفت» بهره برده است. این در حالی است که در حقیقت الهان عمر اسرائیل را متهم به «اعمال شیطانی» کرده بود.

از سوی دیگر ترامپ مدعی شده بود که هنگامی که طرفدارانش در کارزار انتخاباتی کارولینای شمالی با اشاره به عمر شعار «او را به کشورش بازگردانید!» را فریاد زدند، او بلافاصله و با سرعت زیاد شروع به حرف زدن کرده تا این شعارها متوقف شود. این در حالی است که در حقیقت، پس از آن‌که این شعارها شروع شد، ترامپ ۱۳ ثانیه سکوت کرد و بعد دوباره سخنرانی‌اش را ادامه داد. 

ترامپ، همانند بسیاری از پیشینیانش، از هر فرصتی برای آنکه نشان دهد کنترل اوضاع را در دست دارد بهره می‌برد. هنگامی که «حافظ محمد سعید»، بنیانگذار گروه شبه‌نظامی لشکر طیبه، پیش از سفر نخست‌وزیر پاکستان به واشنگتن دستگیر شد، ترامپ طوری رفتار کرد که انگار دستگیری او نتیجه کارزاری طولانی‌مدت، مانند کارزار کشتن «اسامه بن لادن»، سرکرده گروه تروریستی القاعده، بوده است. 

ترامپ در واکنش به خبر دستگیری حافظ محمد سعید در پیامی توئیتری مدعی شد: «پس از ۱۰ سال جست‌وجو، مغر متفکر حملات تروریستی بمبئی در پاکستان دستگیر شد. در دو سال گذشته، فشارهای بسیاری برای پیدا کردن او اعمال شد!»

این بیانیه ترامپ البته از نظر متخصصان امنیتی پاکستان مضحک بود، چراکه سعید آزادانه در پاکستان زندگی می‌کرد و مدام با رسانه‌ها مصاحبه می‌کرد و سمینار برگزار می‌کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز