خبرگزاری کار ایران

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۵۷

نمایندگان محافظه‌کار بریتانیا امروز –سه‌شنبه- نخست‌وزیر جدید این کشور را انتخاب کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان محافظه‌کار بریتانیا امروز –سه‌شنبه- نخست‌وزیر جدید این کشور را انتخاب کردند. 

سخنگوی این حزب اعلام کرد که برای انتخاب جانشین «ترزا می»، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا،‌ زحمات بسیار کشیده شده است و بررسی‌های بسیاری صورت گرفته است. وی همچنین از نمایندگان حزب محافظه‌کار برای شرکت در این انتخابات تشکر کرد. 

وی افزود: «بدین وسیله، براساس نتایج انتخابات صورت‌گرفته اعلام می‌کنم که “بوریس جانسون”، وزیر خارجه پیشین بریتانیا را به‌عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب می‌کنم.»

جانسون تاکید کرده است که برگزیت در هر صورت تا پایان ماه اکتبر محقق خواهد شد.

میزان مشارکت نمایندگان محافظه‌کار ۸۷ درصد مشارکت اعلام شده است.

براساس نتایج انتخابات «جرمی هانت»، وزیر خارجه بریتانیا، توانست بیش از ۴۶ هزار رای را از آن خود کند. این در حالی است که بوریس جانسون بیش از ۹۲ هزار رای را به خود اختصاص داد.

جانسون در این‌باره گفت: «ابتدا می‌خواهم از ترزا می و جرمی هانت تشکر کنم. می‌دانم که کشورهایی به این انتخاب شک خواهند کرد، همین‌طور اعضای احزاب مخالف و حتی برخی اعضای حزب محافظه‌کار. می‌خواهم اشاره کنم که هیچ حزبی در بریتانیا انحصار قدرت و هوش را در اختیار ندارد. اما درطول تاریخ ما محافظه‌کارها بهترین بینش را از سرشت بشر داشته‌ایم. بار دیگر، مردم کشور به ما روی آورده‌اند تا تعادل را به کشور بازگردانیم تا شانسی برابر برای همه فراهم کنیم و جامعه‌ای خوب بسازیم».

وی ادامه داد: «ما محافظه‌کارها در طول تاریخ به‌خوبی روی این قضیه کار کرده‌ایم. ما تلاش داریم تعادلی میان منافع بریتانیا به‌عنوان بخشی از قاره اروپا و کشوری مستقل ایجاد کنیم،‌ گرچه هستند کسانی که به این امر شک دارند و می‌گویند که چنین امکانی وجود ندارد. ما برگزیت را به سرانجام خواهیم رساند و از فرصت‌هایی که برایمان ایجاد می‌کند بهره خواهیم برد؛ زیرساخت‌های بهتر، تجارت بهتر و سیاست بهتر. از همه به‌خاطر این‌که این وظیفه را بر شانه من گذاشته‌اند ممنونم. کارزار تمام شده و وقت عمل است!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز