خبرگزاری کار ایران

تحریم ۴ شخصیت عراقی محور رایزنی عبدالمهدی و رئیس فراکسیون «المحور» عراق

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۴۶۹

نخست وزیر عراق به همراه رئیس فراکسیون المحور در پارلمان این کشور تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا برای تحریم برخی شخصیت‌های عراقی را بحث و بررسی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از عراق نیوز، «عادل الجبیر» نخست‌وزیر عراق به همراه «احمد عبدالله الجبوری»، رئیس فراکسیون المحور در پارلمان این کشور تصمیم آمریکا برای تحریم برخی شخصیت‌های عراقی از جمله الجبوری را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

دفتر رئیس فراکسیون المحور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف آخرین تحولات سیاسی و منع پیامدهای تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا در تضعیف حاکمیت تصمیم‌گیری عراق و نیز  حمایت از هر دو بعد قانونگذاری و اجرائی دولت را مورد بررسی قرار دادند. 

آمریکا در تاریخ ۱۸ ماه جاری چهار شخصیت عراقی از جمله دو نفر از فرماندهان حشد الشعبی را تحریم کرد. 

وزرات خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که «ریان الکلدانی» ‌فرمانده گردان «بابلیون»،‌ معروف به «ژنرال ۵۰» و «عد قدو»، فرمانده نیروهای نینوی معروف به «ژنرال ۳۰» را تحریم کرده است.

تحریم‌های آمریکا همچنین دو نفر از مقام‌های سابق دولت عراق را «نوفل عاکوب»، ‌استاندار سابق نینوا و «احمد الجبوری»، استاندار سابق استان «صلاح الدین»‌ که به فساد و نقض حقوق بشر متهم هستند، شامل می‌شود.

واشنگتن بر اساس تحریم‌های جدید، دارایی‌های چهار شخصیت مذکور عراقی را در آمریکا مسدود و شهروندان خود را از انجام هر نوع معامله تجاری با آنها منع کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز